Annons:
Etikett: övrigt
LĂ€st 794 ggr
Melden
2017-11-21 21:39

Byta skola😬😬

Hej, de va rÀtt lÀnge sÀn som jag flyttade till borÄs. Men under den tiden jag bott i borÄs sÄ har jag gÄtt kvar pÄ samma skola. Och de Àr ju dÄ vÀldigt lÄngt för mig att Äka sÄ jag orkar inte lÀngre. SÄ jag och mamma har pratat och beslutat att jag ska börja pÄ en annan skola som Àr mycket nÀrmre. Men Àr sÄÄÄ himla nervös inför de, lixom jag Àr nervös för att jag vill att den skolan jag ska byta till ska vara lika bra son min gamla sÄ jag inte sÀnker mina betyg. Och Àr rÀdd att jag inte kommer fÄ nÄgra vÀnner, de Àr en vÀldigt liten klass dock men Àr ÀndÄ nervös,hoppas du fattar vad jag menar. Jag vill ju inte hamna utanför mm. Jag Àr helt enkelt rÀdd att jag kommer Ängra mig och vilja komma tillbaka till min gamla skola. Men de kommer ju heller inte att funka pgr av att jag blir sÄ extremt trött av dom lÄnga resorna. VÀldigt lÄngt inlÀgg men snÀlla ge mig tips pÄ hur jag ska göra, eller hantera situationen helt enkelt..

Annons:
Hallonmilkshake
2017-11-22 15:50
#1

Kan du inte prova att gÄ en dag i den skolan som du ska börja i? SjÀlv har jag bytt skola tvÄ gÄnger, en gÄng sÄ bytte hela min klass skola och en gÄng sjÀlv. Jag var sÄÄÄÄ nervös nÀr jag bytte skola sjÀlv. Det Àr ju klart att man kÀnde sig som en outsider nÀr man kommer till en klass dÀr alla kÀnner varandra och man sjÀlv inte kÀnner nÄgon. Men jag kan lugna dig med att iaf mitt skolbyte Àr det bÀsta beslut jag tagit i hela mitt liv och jag Àlskar min klass sÄÄÄÄÄ mycket.

Duvethon
2017-11-23 00:43
#2

FörstÄr att det kÀnns nervöst och jobbigt att byta skola. Nu vet jag inte specifikt vilken skola det gÀller och det förstÄr jag om du vill utelÀmna. Bor i BorÄs jag med och kan av egen erfarenhet sÀga att de flesta skolor Àr bra med bra resurser, talar dÄ av egen erfarenhet och av vÀnner.

Lycka till med bytet.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Upp till toppen
Annons:
Â