Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2637 ggr
NicolaivonB
2017-11-28 22:29

Hon gillar mig men jag gillar inte henne

Hej, jag har ett problem och det är att jag tror att en tjej gillar mig. Hon vill hela tiden krama mig, börjar le/rodna när hon ser mig och säger att jag hade passat perfekt med en gemensam tjejkompis. Jag kan ha henne som vänn men absolut inte mer för jag har inga känslor för henne och känner inte heller någon attraktion. Vad ska jag göra för att inte ge henne falska förhoppningar eller såra henne. Jag tycker att hon är för på, hon är så på att det blir jobbigt och sen dissar hon sig själv hela tiden vilket jag inte heller tänder på.

Annons:
Tjeja
2017-11-28 23:27
#1

Säg som det är ! "Jag tycker det är oattraktivt med tjejer som dissar sig själva!"  till exempel. Bra sätt att få henne att tänka till utan att vara elak emot henne.  

För övrigt, är du verkligen säker på att hon är så intresserad av dig heller egentligen? Är det bara dig hon är sådan emot eller kanske hon är lika blyg och försöker se snäll ut mot alla flera personer än bara dig?

Jag menar, alla vill ju bli omtyckta och uppskattade av sin omgivning.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Aleya
2017-11-29 08:31
#2

Det kanske är bäst att du säger att du märker att hon verkar gilla dig. Men att du vill bara vara vän med henne. Det där med dissa sig själv är bara enligt mig onödigt att ta upp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tjeja
2017-11-29 15:55
#3

Jaha Aleya #2 du tycker alltså det är lika bra att låta tjejen fortsätta nedvärdera sig själv och slå ner på sitt eget självförtroende? Att upplysa henne om att hon bygga upp sig själv är mer attraktivt än att slå ner på sig själv är ingen bra idé?

Ingen kan väl väcka en klocka hos henne där mer effektivt än någon som hon faktiskt gillar och lyssnar på? Kanske hon kan få komma på att bygga upp sig själv är bättre medan hon fortfarande är tonåring än att hon fortsätter slå ner på sig själv tills hon bara vill ta livet av sig till sist? Hallå?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Aleya
2017-11-29 16:18
#4

#3 ja jag tycker inte att det är en direkt upplyftande kommentar att starta eventuell vänskap på. Det lär såra mer än att hjälpa. Kanske sen när man är bättre vänner men som sagt inte säga direkt. Skulle du vilja bli vän med någon som öppnade så?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2017-11-29 16:49
#5

Jag undrar om du ts inte misstolkar henne. Varför skulle hon säga att du hade passat med en annan tjej om hon är intresserad av dig?

Tjeja
2017-11-29 16:58
#6

#4 men han vill ju inte "starta någon vänskap med henne" hon är ju redan mer "på" än vad han önskar. Han vill ju slippa hennes uppmärksamhet. 

Han kan säga som det är på ett sätt som biter effektivt på henne men på ett positivt sätt även om orden i stunden säkert gör ont. Det skulle få henne att tänka till på ett konstruktivt sätt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Aleya
2017-11-29 17:00
#7

#6 fast ts säger: jag kan ha henne som vänn. Och det var därför jag sa som jag sa. Om han då vill ha henne som vän. Annars kan han köra på med ditt tips.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

NicolaivonB
2017-11-29 19:40
#8

#5 Nu nämnde jag bara lite, när hennes kompis sa att en av mina kompisar hade "passat" med mig började hon bara ta upp att hon och jag hade passat ihop. Hon kramar inte heller någon annan kille och hon har försökt "bjuda ut" mig ett par gånger men hon har inte gjort det på ett sätt som fårt mig att vilja. Med att jag kan ha henne som vän menar jag att jag inte behöver sluta prata med henne men vi kommer aldrig heller få ett lika bra band som jag har med mina andra kompisar

NicolaivonB
2017-11-29 19:42
#9

#5 Jag tror också att hon inte riktigt vågar ta steget med oss utan projeserar hennes känslor på mig och en annan tjej

[134643]
2017-11-30 15:02
#10

Jag hade varit ärlig och sagt att du har fått känslan av att hon tycker om dig, men att du inte känner samma för henne. Jag har gjort det mot en kille och även om han blev sårad så var han tacksam över att jag var ärlig och att det inte gick längre än vad det gjorde. Jag tycker att det är snällast mot henne!

Linn Is The New
2017-11-30 16:05
#11

Jag själv när jag var yngre och var intresserad av en kille hade en förmåga att "matcha" den personen jag var kär i för att se hans reaktion. Om han sa "nej men alltså hon är nog inte min typ…" vart det en viss lättnad att, okej jag har en chans liksom. Det är kanske vad denna tjej gör, hon söker bekräftelse från dig. Hon vill nog ha svar, men hon gör det bara på fel sätt. 

Så jag hade frågat rakt ut, med lugn ton om hon är intresserad av dig för du har märkt att hon har ett beteende som liknar förälskelse. Om hon förnekar men fortfarande håller på får du fråga på allvar eller om hon bara allmänt är en närgången person. Men om hon säger att det är så, att hon är intresserad av dig, så får du säga i stil med "Förlåt, men du är tyvärr inte min typ men jag vill jätte gärna ha dig som kompis!" Risken är dock att hon blir väldigt sårad och backar undan och inte vill bli bara kompis, det kan bli lite akward stämning nämligen.

Var ÄRLIG men SNÄLL mot henne när du väl berättar, det suger nämligen när man får höra att den man är intresserad av inte känner något speciellt för en själv.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: