Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1285 ggr
Alva0422
2017-12-06 21:03

Sa att jag inte gillade honom

Hej. Jag gillar en kille och jag tror han gillar mig också. Tex så stalkar han typ min Insta, ger mig komplimanger och vi har alltid ögonkontakt när vi pratar…vi körde sanning eller konsekvens på lektionen idag för vi hade allmänt tråkigt. Och min kompis frågade om jag skulle kunna vara tillsammans med killen (han lyssnar när jag säger detta) och jag tvekar men säger nej. Jag får en lite Awkward ögonkontakt och sen får han frågan ”vem i klassen skulle du helst vara tillsammans med?” Och han sa mitt namn. Det blev lite pinsamt men vi fortsatte, och han fick frågan om han gillade mig. Han sa, men tvekade lite, som en vän. Mina kompisar (typ) överreagerade på en annan lektion och gick sedan fram till killen och sa att jag gillade hnm. Jag fick panik och snapade honom efter skolan, och han frågade om det var sant. Jag sa ”som en vän.” Och han skrev ”bra.” och jag fattar inte riktigt vad det ska betyda. Jag vet inte om jag gillar hnm men om jag gjorde det så skulle jag vara alldeles för blyg för att säga det till honom. Vad ska jag göra och vad tror ni?! (Hoppas han inte ser det här inlägget shit)

Annons:
Kirnzy
2017-12-06 21:15
#1

Jag vet inte om du tror/vill att det kan bli något seriöst mellan er men det verkar ju som om du faktiskt gillar honom och att han gillar dig med. Antingen kan du säga att du gillar honom, eller så visar du att du är mer intresserad än innan. Eller vad du själv känner blir bäst, såklart. Sen är det svårt att få fram något efter det har blivit sådär awkward och han kanske är intresserad av dig men backar undan för att du inte är intresserad av honom. Så om jag var du och jag ville att det skulle bli något, så skulle jag säga säga det till honom. Man kan ju göra det på många olika sätt, kanske bara ge någon hint då och då att du faktiskt är intresserad. Vet dina kompisar att du gillar honom? Isåfall är det inte alls snällt att tvinga fram det så.. /: om du vill att det ska bli något mellan er så kanske du kan börja med att prata med kompisarna om att inte dra upp det? :)

Alva0422
2017-12-06 21:42
#2

#1 bara två av mina kompisar vet och det var inte dem som sa något. Utan det var ett par andra killar i klassen som verkligen tycker jag och killen passar ihop och gick drf fram till honom. Asså det kändes inte jobbigt då eftersom jag blev lite glad att folk faktiskt tycker vi passar osv….men jag har tidigare varit jättekär i en kille i 6 år och har verkligen lärt mig att hålla det hemligt. Så det är lite svårt att visa…men jag ska försöka utan att jag behöver säga något haah….

tiger tok
2017-12-07 07:14
#3

Säg det till honom. Kanske lättare att skicka sms/snap? Typ "det blev konstigt förut.. men jag gillar dig mycket/är kär i dig"

Upp till toppen
Annons: