Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1568 ggr
cicci19
2017-12-19 02:01

Varför raka sig?

Ni som rakar er där nere, varför gör ni det? Är det för att ni tycker att det ser finare ut utan hår eller är det för att det känns bättre?  Gör ni det för killens skull eller bara för er egen? Kör ni på helrakat eller sparar ni någon liten frisyr? Det känns som att man "ska" raka sig  och att det förväntas av en. Önskar jag inte brydde mig men jag gör det faktiskt. Tycker att det är blä med hår och att det känns bra när det är "cleant" men det är bara känslan jag har.

Annons:
Kirnzy
2017-12-19 05:29
#1

Jag rakar mig för att jag tycker det känns bättre och jag gör det bara för min gången skull, ingen kille har sett det eller kommer se det på rätt länge iallafall. Brukar raka helt när jag gör det men låter det ofta växa lite mellan gångerna, så det är inte helraket hela tiden. Föredrar när det är lite hår. Håller med dig om ett det känns som om man ska raka sig men ha det så du själv vill, ingen annan ska bestämma vad du ska göra med din kropp :)

Aleya
2017-12-19 05:45
#2

Jag rakar bara läpparna. Dels för att när man har mens så blir det lättare att hålla rent och sen tycker jag att håret trasslar sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tiger tok
2017-12-19 07:47
#3

Jag bryr mig inte. Rakar mig inte.

[134643]
2017-12-19 09:39
#4

Jag rakar mig för att min pojkvän tycker att det är snyggare, och han föredrar att inte få hår i munnen ;) Jag förstår honom precis, och har därför valt att raka mig för hans skull. En viktig skillnad är dock att jag inte känner att jag måste raka mig, utan jag vill för att sex ska vara så trevlig som möjligt för oss båda. Tycker att man ska göra det man vill, oavsett vilken anledning man har att vilja det.

powerade
2017-12-19 20:24
#5

Rakar inte. Enast kanterna runt bikinilinjen oså. Håller med om att det känns lite som att " det är så det ska vara" Men man behöver aldrig raka sig. Jag har faktiskt varnat dom jag varit med då jag vet detta inte är vanligt och jag vet att vissa inte tycker om det. Men hittills har det absolut aldrig varit något problem. Förståeligt att man kanske inte vill vara med ansiktet där nere. Har provat rakat några gånger men blir mest irriterad får finnar och känns otäckt. Kan däremot klippa ner det ibland så det inte blir så långt. Var dock hemskt med hår när man hade mens och använde bindor.

Tuggummiiit
2017-12-22 19:15
#6

Jag rakar inte, har testat några gånger men har inte varit min grej! De killar jag har haft sex med har aldrig upplevt det som ett problem, även om de eventuellt fått något hår i munnen. 

Gör det du tycker känns bäst!

- Jennie

Annons:
Äppelsnäckan
2017-12-23 20:33
#7

För att jag känner mig mycket renare och fräschare utan och det är finare utan tycker jag.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: