Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1168 ggr
Hamster:P
1/2/18, 2:42 AM

Dålig skola

Jag går på en skola just nu, som jag verkligen inte tycker om. Vill helst inte gå in på vad jag tycker är dåligt med skolan, men har aldrig gillat den. Nu på senaste tiden har jag tänkt på att byta skola, att det skulle bli som en ny start. Känner mig fast, som att inget händer. Tiden går, lärarna är dåliga. Jag lär mig inget. Inga nya vänner, allt är likadant osv. Blir bara så trött på allt. Vill så gärna byta skola till den som jag alltid har velat gå på (Den som jag inte kom in på, eftersom att den var full). Men vet inte riktigt hur det funkar. Om jag skulle byta skola så skulle jag känna mig dum och elak. Att jag lämnar mina vänner, kvar på den där piss-skolan. De skulle nog bli arga på mig. Just nu så ligger jag här och försöker sova, tänker på allt, på mitt liv. Man blir ju ledsen, och det känns som man tygns ned av all skit. Vill bara ha en ny start på allt, så att det händer något. Så mina frågor är: Är det svårt att byta skola mitt i en termin, eller ska man vänta till ett nytt läsår? Om man vill gå på en skola som (nästan) är full, går ändå att byta? Och ni får gärna skriva vad ni tycker om hela "situationen" Tack&hej

Annons:
-Aida-
1/2/18, 4:51 PM
#1

Alla skolor hanterar byten olika när de gäller mitt i terminen, studievägledaren kan ge bättre information om sådana saker och olika alternativ som du kanske trivs bättre med.
Den vanliga skolformen passar heller inte alla. Vill informera om att Folkhögskolor finns, där kan man läsa gymnasie kompetens som vilken annan skola som helst men med ett helt annat system som gör det mer trivsamt, bättre kontakt med lärare och inte så jätte stora klasser.

Herveaux
1/4/18, 3:49 PM
#2

#1 Bra tips, jag har hört mkt gott om folkhögskolor! 
Men vad jag förstått så går TS i 7:an.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Nattiis
1/9/18, 7:34 PM
#3

Du får det att låta som om du inte riktigt är lycklig när du går i den skolan, du säger att du vill ha en ny start. Exakt så känner jag också! Man vill att något nytt ska hända. Man vill träffa nya människor, lära känna nya, nya kompisar, nya lärare, helt ny skola! Jag tycker absolut att du byta om du tycker att tiden bara går och att din skola bara är piss.

DogeLove
1/10/18, 7:56 PM
#4

Jag skulle bytt skola om jag var du! :)

KentHjärta
1/11/18, 5:54 PM
#5

Du har inget att förlora låter det som :) Om du inte trivs på den nya skolan du hamnar på så brukar möjligheten att komma tillbaka till den gamla finnas!

Upp till toppen
Annons: