Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1003 ggr
Gambino19
2018-01-02 16:35

Förhållande utan att träffas?

Hej! Känns som evigheter sen jag skrev här, men iallafall så är jag tyvärr kär och för o vara kortfattad så har jag sabbat mina tidigare förhållanden eftersom jag sket i skola osv och höll på med massa killar. Och nu denna termin som var har jag höjt mig i nästan alla betyg och verkligen visat att jag kan ta hand om skolan och under den tiden så var det inte bara fokus på skolan så jag kan faktiskt koncentrera mig på skolan ändå, men förra terminen så sket jag ju i skolan somsagt. Och nu så blev jag kär påriktigt, och mina föräldrar gillar killen eftersom dom känner han sen innan och hans familj osv, men dom vill inte att jag ska träffa honom eftersom dom är rädda att de gamla ska falla tillbaka, att jag inte klarar av skolan och tappar kontrollen. Men jag är en person som har så otroligt svårt att släppa någon, speciellt när jag kommer att se honom hela tiden i skolan, och även att det är min brors kompis. Så jag hade inte klarat av just nu att bara lämna honom, det hade gjort fruktansvärt ont. Och jag vill inte ljuga för mina föräldrar och träffa honom i smyg eftersom jag vet att det bara förvärrar allt om dom får reda på det. Men jag får fortfarande snacka med honom i telefon, snapa med han osv och träffa han i skolan men inte utanför som jag uppfattade det, alltså inte ha en sådan relation med honom. Men min fråga är om det ens är möjligt att ha en relation även fast man inte kan träffas lika ofta, alltså bara i skolan och nån enstaka gång hemma (eftersom min bror förmodligen tar med honom hem ibland) vet att människor har långdistansförhållanden, vilket jag också haft men det var tyvärr inget för mig. Men om man har såpass starka känslor för någon, så borde det väl gå?

Annons:
Gambino19
2018-01-02 16:36
#1

Jag vill även påpeka att jag inte är 13 år längre då som det står i min profil:)

Aleya
2018-01-02 16:54
#2

Det går väl. Man måste inte träffas varje dag i förhållandet. Så det skulle helt klart gå skulle jag säga. För skolan är viktigare än ett förhållande. Kanske låter hårt men utan utbildning kommer man inte långt. Så du kanske borde fundera på att göra upp nått slags schema?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gambino19
2018-01-02 16:57
#3

Hur menar du med schema? Menar du typ att jag ska skriva upp saker jag ska göra under en vecka/dag o typ följa det?

Aleya
2018-01-02 17:06
#4

#3 jag glöm det jag skrev. Insåg att du bara får träffa han på skolan. Jag trodde ni fick träffas på exempelvis helger. Jag hade ett distansförhållande. Vi sågs ibland bara en gång i månaden. Men det funkade det med. För det tog slut av andra orsaker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gambino19
2018-01-02 17:27
#5

#4 Ibland kommer vi ju träffas, men inte lika ofta som det blir när jag umgås med kompisar tillexempel. Jag snackade med honom och han sa att han gör allt för mig, men att det skulle bli tråkigt att vi inte kan träffas efter skolan osv. Vet bara inte hur jag ska få detta att funka.

powerade
2018-01-02 22:55
#6

Det är bara att försöka att umgås och sköta skolan. Kanske är dina föräldrar mest rädd för eran relation. Min mamma tyckte aldrig om att jag träffade killar på något vis. Speciellt inte om de var äldre än mig. Tycker du borde försöka prata med dom iallafall och säga precis som det är så kanske de ger dig en chans. Att gå bakom ryggen är bara jobbigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: