Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1626 ggr
Simon lindström
2018-01-08 12:09

jobba som 13 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag skulle villa veta om jag kan jobba på posten jag skrev till dem nys jag skrev

hej jag är snart 13 och jag undrar om jag kan jobba med typ att cykla runt till olika gator jag såg någon annan göra det så jag frågade hur gammal är du han sa 13 och jag har tittat runt på alla olika hemsidor och alla säger att posten är bra hur mycket får man betalt och jag behöver ändå någon typ av träning så jag tänkte då får jag pengar och kondition men allt beror på om ni kan anställa mig och om ni har plats jag fyller år den 12 mars om ni vill svara skriv till. och här skrev jag min mail

tror ni jag har en tjans.

Annons:
Herveaux
2018-01-08 12:14
#1

Är du säker på att killen du såg delade ut post och inte reklam eller tidningar?

När jag var 13-14år så delade jag ut reklam. 
Här kan du läsa mer om det:
https://www.delareklam.nu/sv/jobba-hos-oss/jobba-hos-oss


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Simon lindström
2018-01-15 15:44
#2

ja han hade något papper i handen trodde det var en komihåg lista med adresser

men hur mycket får man betalt för dela ut reklam

Linn Is The New
2018-01-15 16:41
#3

Hej Simon! Man får inte jätte mycket betalt och man får bara dela ut reklam och tidningar när man är 13 år. Man får inte dela ut personlig post. Det är mycket svårt att få jobb men det krävs mycket tid att jobba med tidningsbud.

År 2018 får du totalt tjäna 19 247 kronor under hela året utan att deklarera och betala skatt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[134643]
2018-01-18 05:04
#4

Jag delade ut reklam när jag var 14. Var fantastiskt lätt att få jobb då de flesta inte jobbar mer än några veckor med det, så det finns alltid öppningar. Jag jobbade ca 4-5 timmar på torsdagar med att sortera reklamen och att dela ut den tog 4-5 timmar det också på söndagen. För det tjänade jag 1200 kronor i månaden. Jag höll ut i 3 månader, men kanske hade gjort det längre om det inte var vinter haha. Det är ett bra första jobb för att få lite fickpengar, men som sagt måste man vara 13.

[AnimeV4]
2018-01-19 21:33
#5

Kul att du är intresserad av att jobba! Jobb som är enkla att få skulle jag tro är privata jobb i form av tjänster. Då tänker jag på hundrastning, barnvakt, skotta snö, fixa rabatter, handla. Fråga dina föräldrar, grannarna och sätt upp lappar på anslagstavlan i affärer!🙂

akvarium123
2018-01-23 17:31
#6

Jag själv är 13 år och har jobbat sedan jag var 10 eller 11 år på Svensk Direkt Reklam. Det ända som var skillnaden var att mamma stod som utdelare (men chefen visste om detta) så att jag skulle få dela ut reklam. Inga problem för varken chefen eller mamma men det som kan bli jobbigt när man är 13 är att vårdnadshavaren ska få pengarna och behöver betala skatt. Idag är jag 13 år och har tjänat ihop en hel del redan. GT däremot behöver man ha fyllt 13 år vet jag. Sen vet jag ju inte om det bara var ett undantag för mig eller om det gäller alla. Idag så jobbar jag med både reklam och GT försäljning och har fått ihop en riktigt bra start för livet! 

GT tycker dock jag är det man tjänar mest på men man måste ju tyvärr gå ut så tidigt (gäsp, gäsp). Du får ju då räkna med att vara ute kl 9 på morgonen. Men det är det värt, jag tjänar drygt 600 kr per vecka på GT försäljning! 

Tips!

Jag brukar spara en eller 2 tusenlappar per månad till att ha när jag är 18. Då har du en bra start när du gått ut gymnasiet och ska börja högskola osv. Även fast att det är svårt att hålla i pengar. (Även för mig som nu har lärt mig ganska mycket om ekonomin). Men man behöver ju absolut inte spara 1000-2000 kr utan du kan ju börja med en hundralapp! (Det blir iallafall något i slutändan)

Tycker att fler ska passa sig med att ta föregivet att en person får vad den vill ha utav sin mamma/pappa/vårdnadshavare då jag själv varit med om att vissa har haft sina egna tankar om hur rik jag är osv. Men egentligen så jobbar jag varje helg från 09-18 på kvällen (Och rast mellan 12-14) och får ihop 1000 kr per vecka. Så jag får liksom inte in pengarna genom att sitta i soffan och lata sig😉

Som #3 säger så är det 19247 kr eller mer du får tjäna utan att behöva betala skatt. (Som jag förstått det). Du kan läsa mer på skatteverkets hemsida.

Lycka till med det första jobbet och ge inte upp för att kylan ska hindra dig. Kanske har du lika snälla hushåll som jag har som ger varm glögg och pepparkaka eller på sommaren ett glas saft? Riktigt trevliga personer och man lär sig gatorna i området.

Lycka till!

Annons:
Upp till toppen
Annons: