Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 703 ggr
hemligarehemlig
2018-01-14 17:08

Vill bara försvinna

Jag har varit tillsammans med min kille i 3 år och under den här perioden har vi gått igenom många motgångar och uppgångar. Vi båda röker på och tar Citodon och har gjort under nästan hela vårt förhållande. Jag var trasig när jag träffade honom då jag nyss kommit ut ur en destruktiv relation där jag blev misshandlad fysiskt och fysiskt. Detta har lett till att jag har problem med tillit, när någon ljuger för mig får jag så svårt att tro på den människan igen.

Jag tror våra problem började efter kanske ett halvår-år in i förhållandet. Jag började må dåligt psykiskt och han ljög om små saker (ex. att han träffat en tjejkompis på stan med sin mamma när dom i själva verket varit ensamma och rökt på..)  Med min bakgrund så fick jag därför jätte svårt att lita på honom. Började bli på honom, bli svartsjuk och vilja hålla koll på honom. Han har nästan inte tagit ansvar över sina lögner, ser det mest som att jag är löjlig. Efter ett halvår föll jag in i en depression då vi bråkat nästintill dagligen. 
Efter det började de bli bättre. Slutade vara så beroende av honom och slutade vara så svartsjuk 

Men jag känner inte att han behandlat mig rätt och därför skriver jag här, för han tycker att han behandlar mig bra och att det är jag som gjort fel med min psykiska ohälsa och problem med tillit. I början var han super gullig och romantiskt, snäll och fick mig att känna mig värdefull. Nu får han att känna mig som världens sämsta människa. Han klagar KONSTANT på mig, på ALLT! Ex. så kan jag städa lägenheten men då klockan blivit sent inte dammsugit, när han kommer hem så blir han inte glad över städningen utan börjar direkt klaga på att jag inte dammsugit. Han kan heller inte förstå min panikångest och ångest, det är bara att rycka upp sig och sluta va så enligt han. Han vill inte jag delar mina problem med honom, jag är bara jobbig och överdriven. Under bråk när jag legat och haft panikattack så har han spottat på mig och sagt hur dålig jag är…

Han älskar att retas! Ex. kasta en kudde på mig eller helt plötsligt när jag koncentrerar mig på något lägga en hand på min axel och skrämma mig. Okej om det är någon gång ibland men det är DAGLIGEN och flera gånger under dagen TROTS att jag blir sur och verkligen ber han att sluta! 

Han iallafall tycker våra problem beror på mig, min psykiska ohälsa, mina tillitsproblem och det faktum att jag röker och tar Citodon (det enda som räddat mig och får mig att orka)

Annons:
vallhund
2018-01-14 17:34
#1

Du lär inte må bättre av relationen med en så manipulativ person.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

hemligarehemlig
2018-01-14 17:45
#2

Hur menar du med manipulativ? Jo såklart mår jag sämre pga. förhållandet… vi bråkar ju mycket och jag känner mig så ensam, sviken och trött. Min självkänsla blir sämre också.. med hans kommentarer och klagande så får han mig verkligen att känna mig som en dålig och misslyckad människa…

Han kan aldrig stötta mig. Säger bara 'hur ska du ens klara det' osv. angående att jag ska börja skolan. Vi har varit tillsammans i tre år men har knappt hittat på nått utanför hemmet. Hela sommaren tjatade jag på han att jag vill hitta på nått men han hittade bara ursäkter men umgås med sina vänner gick bra.

vallhund
2018-01-14 18:14
#3

Han manipulerar dig för att få dig att må dåligt o att nedvärdera dig själv. Läs på om normaliseringsprocessen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Äppelsnäckan
2018-01-14 18:36
#4

Låter för mig som det klassiska förhållandet där killen trycker ner tjejen och hävdar att hon är värdelös. Du bör ta dig ur det om du vill må bra igen. Du kommer aldrig må bra med en partner som trycker ner dig och klagar på dig hela tiden.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: