Annons:
Etikettövrigt
Läst 684 ggr
Lollan01
2018-01-14 19:52

Ångest

Hej, jag undrar vad ni gör när ni får ångest? Alltså i den här tråden kan vi dela med oss av tips på hur man kan hantera ångest. Just nu lider jag av extremt mycket ångest, får det så fort jag tänker på något jobbigt i mitt liv. När jag får ångest så brukar jag se på komedier, ex New girl och Friends. Vad gör ni för att tänka på något annat när ni mår dåligt? (Har letat men inte hittat en liknande tråd)

Annons:
Calcifer
2018-01-14 20:12
#1

Det finns några liknande trådar inne på ångestsjukdomar ifall du vill kika in där. :)

Personligen gör jag vad som känns rätt just för det ögonblicket. Ibland en film, en serie, läsa, måla, spela piano, promenera, lyssna på musik, ringa mamma, etc. Ibland  är ångesten så kraftig att jag inte kan göra nåt alls utan är paralyserad och måste vänta tills den ebbar ut lite.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

PuffeSnutt
2018-01-15 18:28
#2

Jag gör precis som du när jag mår dåligt, jag tittar på Friends. Det är en serie som alltid får mig att må bättre då det får mig att tänka på annat. Jag brukar också prata med någon om mina känslor och det får mig också att må lite bättre.

Äta, Sova, Netflix<3

shia
2018-01-17 21:39
#3

Förut försökte jag koppla bort med att läsa, lyssna på musik, rita, måla. Men nu när jag inte har lika mycket ork så väntar jag bara ut ångesten…. Kan sitta på golvet i fosterställning, skrika, gråta….

[Reträtt]
2018-01-17 22:11
#4

När jag får ångest brukar jag ta djupa andetag för att andas mig igenom det. Att gå ut och ta frisk luft hjälper alltid för mig, samt att måla, rita, skriva och läsa. Musik hjälper också. "Friends" är bra för mig att titta på när jag har ångest. 

Bra tråd där man kan få bra tips om man har ångest! 🌺

Upp till toppen
Annons: