Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1645 ggr
akvarium123
2018-01-23 19:54

Märkeskläder

Alltså sorry men har alltid undrat denna frågan. Jag hör varje dag att nån säger Åh du har på dig märkeskläder!

Vad är det som är så konstigt med det? Jag själv går liksom alltid själv runt i märkeskläder. Från mössa till strumpa ha ha men det är väl inget som är så speciellt med dom kläderna, eller? Mer än att det är ett mer känt märke. Så som GANT Ralph Lauren Lewis Calvin Klein Och så vidare.

Sen så kan jag väl säga själv att jag älskar GANT men fattar verkligen inte varför det måste bli en sådan stor grej utav det ha ha Vi går i 7;an och alltså jag SKÄMS över att dom säger det VARJE dag såhär så att hela laget (Exempel 7A 8A 9A) hör det. 

Snälla berätta ni som vet för jag har verkligen inte förstått mig på detta. Och berätta gärna erat favorit märke också😉

Har eran klass det såhär? Svara i undersökningen!

Annons:
vendelay
2018-01-23 22:32
#1

Nu är det några år sedan jag gick ur gymnasiet men jag kan inte minnas att någon brydde sig vad någon hade på sig. Jag har alltid varit extremt emot märkeskläder, allt från "vanliga" märken som GANT till sportkläder som Nike eller bara allmänt kläder med märkestryck, och jag har aldrig hört någon säga något om min stil. Personligen tycker jag väl att det finns bättre grejer att lägga pengar på än kläder, så jag kan väl i mitt huvud irritera mig på märkeskläder men jag skulle aldrig påpeka det högt till någon (eller bakom någons rygg).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vallhund
2018-01-23 23:23
#2

Bättre med skoluniform.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Duvethon
2018-01-24 17:20
#3

Ja alltså… JAG tycker att det är konstigt att föräldrarna köper dyra kläder till sina barn, enligt mig är det en helt annan sak när man har egen ekonomi och väljer att köpa dyra kläder därefter.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Vikan
2018-01-24 18:33
#4

Nu går jag i gymnasiet där typ 25/32 i klassen använder märkeskläder. Jag är en av de som verkligen inte fattar grejen - varför lägga ut så mycket pengar på kläder med ett märke när det finns andra alternativ, billigare? Förstår inte varför ett märke är så viktigt haha. Dock inget jag frågar varje person jag ser med märkeskläder, har endast frågat min kompis om det

akvarium123
2018-01-24 19:01
#5

Själv så använder jag tyvärr lite märkeskläder men för det mesta bara märkeströjor om det ska vara något.

Som jag tänker det är det väl först och främst något som man vill ha en "bekräftelse" av att man har råd med att köpa sådana tröjor. Men jag vet inte så har jag aldrig tänkt utan det är mest över att jag tycker att tröjorna varit snygga. 

Själv så har jag en mamma som älskar att shoppa på båda tradera, blocket och facebooksidor som mer än gärna köper märkeskläder för att dom är snygga. Sen så kan hon väl inte motstå att köpa dom på stan heller… Men jag tror hon mer eller mindre tror att det är det ända man har på sig i skolan och att man ska "komma in i gemenskapen" för att man har lite dyrare kläder på sig. Men jag kan säga att det är precis tvärtom mot vad alla har på sig. Det är mer dom som jag "hänger" med som brukar prata så HELA tiden, Åh du har köpt en ny märkeströja osv. Tycker dock det är lite roligt men ändå EXTREMT pinsamt ha ha.

tiger tok
2018-01-24 20:39
#6

#5 jag hade en märkes tröja en dag, när jag var med mina vänner, och direkt så gick dem igång "oj har du märkes kläder" osv.

Annons:
akvarium123
2018-01-24 21:36
#7

#6 Exakt! Men det är ingenting jag stör mig på egentligen det är mest det att det är pinsamt att alla hör det ha ha

Duvethon
2018-01-24 22:05
#8

#5 I trådstarten skrev du ju att du har märkeskläder från topp till tå?😂

 Nu är jag förvisso äldre (har gått ut gymnasiet) men jag har ett par vänner som använder märkeskläder. Är inget jag reflekterat över då de har valt att lägga pengar som de har tjänat ihop själva. Men jag har svårt att förstå barn som får överflödigt med pengar och klär sig i dyra kläder, förstår inte riktigt syftet med det.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

akvarium123
2018-01-25 07:13
#9

#8 Ojdå skrev fel då antagligen på #5. Brukar inte använda dom kläderna men har iallafall lite kläder där också.

Jag tror nog mer att det är något med att man ska försöka bli "accepterad".

Galenidjur
2018-01-25 17:33
#10

Kan inte påstå att jag nånsin hört någon säga negativa saker om märkeskläder 🤔 Har väl snarare fått intrycket av att det är det man "ska" ha för att vara populär och cool osv. Men själv har jag aldrig upplevt det så vad vet jag haha.  Har som tur är aldrig gått i en klass där folk tyckte sånt var viktigt. Man hade på sig det man hade på sig och det var det.  Så som det ska vara.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Äppelsnäckan
2018-01-25 18:13
#11

Lite tvärtom på mitt program, går ekonomi. Om några år är chansen stor att det är tvärtom, alla "ska" ha märkeskläder för att ha status och bli accepterade. Man ska vara rik liksom.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

akvarium123
2018-01-25 20:56
#12

#9 Jag menade väl inte precis något negativt med att ha märkeskläder utan tycker mer det är pinsamt fast inte på något negativt sätt.

#11 Ha ha Aa så kanske det är. Jag planerar faktiskt själv att gå antingen ekonomi eller handel.

Duvethon
2018-01-25 22:44
#13

Min erfarenhet är att det finns en oskriven regel på vissa linjer om att bära märkeskläder, ekonomi är en sådan. Nu hade jag inte intresset av denna linjen men tycker det är sorgligt att det är på det viset…. Hade turen att gå på en skola där man klädde sig hur man ville, märkeskläder var helt okej liksom att det var okej att klä sig i en grön overall med orange hatt. Härligt tycker jag.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
powerade
2018-01-26 11:31
#14

Kan tänka mig att kanske vissa också vill ha märkeskläder? Sånna som du har. Jag har aldrig det för jag tycker det är totalt onödigt att lägga ut mer pengar pågrund av ett märke.

akvarium123
2018-01-26 15:08
#15

#14 Ja dom är väl rätt så dyra, det svider ju tyvärr lite i plånboken ha ha…

[[Lovemyselff]]
2018-01-26 15:15
#16

Men förstår inte varför man ska använda märkerskläder! Finns bättre saker att lämna pengar på

akvarium123
2018-01-26 16:13
#17

Det är som den här artikeln säger. Att man vill synas och att man ska se framgångsrik ut antagligen.

Läs själv i länken nedan:

javascript:nicTemp();

Upp till toppen
Annons: