Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1671 ggr
akvarium123
2018-01-27 12:42

Rädd för läraren...

Alltså hjälp sökes verkligen. Alltså det är så att min lärare är skitarg och jag är påriktigt LIVRÄDD för hen. Och är verkligen inte Bara jag Utan det är alla. Hur ska jag göra? Just nu vågar jag inte vara i Samma rum som läraren för att jag är så rädd. Vet inte vad jag riktigt ska göra. Kan vara I Samma rum som hen om jag har 5 personer som jag litar på. Sorry för många felstavningar men har auto correct som verkligen inte kan ett enda ord ha ha. HJÄLP ÖNSKAS!

Annons:
tiger tok
2018-01-27 12:48
#1

Vad är det som gör hen arg?

Honestyisdead
2018-01-27 12:49
#2

Vad har läraren gjort för att du ska vara rädd?

akvarium123
2018-01-27 13:05
#3

#1 och 2 Det är så att läraren typ blir skitsur och arg för minsta lilla och då är man liksom LIVRÄDD och jag skojar verkligen inte hen är jättearg. Hen kan få för sig allt möjligt och är i allmänhet arg och sur. Läraren ger ut F eller E och ALDRIG högre. Men måste verkligen prata med hen och säga att jag tycker jag förtjänar D iallafall. Hen ljuger typ 24/7 och blir arg när man säger sanningen om hen. Alltså vet verkligen inte vad jag ska göra. Vissa går inte på lektionen och kommer till nästa istället så rädda dom är men alltså hur ska jag göra. Hen ger frånvaro om man inte är utanför klassrummet innan han kommer (30 min innan kommer läraren) Hur ska jag göra?! Får ångest över att gå till denna lektionen…

Honestyisdead
2018-01-27 13:07
#4

Prata med dona föräldrar så dom kan kontakta andras föräldrar och gå till rektorn.

akvarium123
2018-01-27 13:12
#5

Är det så bra då? Tänk om läraren får veta att vi är livrädda för hen. Men kan ju försöka.

OberonsMatte
2018-01-27 13:22
#6

Vad är "minsta lilla" som läraren kan bli arg över? Helt ärligt nu, ger läraren frånvaro om du inte är på plats 30 minuter innan lektionen börjar, eller är det när du kommer in efter att lektionen börjat enligt schemat?

Gör läraren något fel måste rektorn få veta det, men försök också göra rätt själv.

Att inte gå dit alls drabbar bara dig själv, dina betyg och därmed din egen framtid.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
Honestyisdead
2018-01-27 13:28
#7

#5 Ja om det är så illa som.du skriver måste ju rektorn få veta så att något görs.

Det låter dock otroligt att alla som har läraren skulle få lågt betyg. Då blir man inte långvarig som lärare.

OberonsMatte
2018-01-27 13:32
#8

#7 Beror väl också på vilken nivå den här klassens elever ligger på, men TS verkar benägen att överdriva en smula…

Sajtvärd Katter iFokus

akvarium123
2018-01-27 14:54
#9

#6 Det finns väldigt mycket som är minsta lilla😉 Kanske överdrev lite men 20 min innan förväntar sig läraren att man är där. Klassen är skolans snällaste och trevligaste klass så att vi skulle få f/E allihopa är faktiskt ganska konstigt. Men så är det. På min förra skola fick jag B i ämnet.

Maria
2018-01-27 14:59
#10

#9 Men hur lång tid har ni emellan lektionerna? Inte har ni väl 20 minuters paus varje gång?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2018-01-27 15:20
#11

#10 vi har 10 min paus. Den lektionen är den första på morgonen😊

akvarium123
2018-01-27 15:20
#12

#10 vi har 10 min paus. Den lektionen är den första på morgonen😊

tiger tok
2018-01-27 15:59
#13

Att man är snäll och trevlig betyder inte att man får bra betyg. Har ni samma lektion varje morgon?

Annons:
akvarium123
2018-01-27 16:25
#14

#13 Nej absolut inte det behöver inte betyda någonting! Men det gör inte att man inte kan vara trevlig tillbaka som lärare😉 Lite vett och etikett bör man ju ändå ha😉😉 1 dag i veckan har vi den lektionen. Och då börjar den på morgonen.

powerade
2018-01-27 17:26
#15

Prata med lärare rektorn eller för föräldrar. Någon måste ju ta det vidare åtminsonte. Dom kommer ju knappast berätta vem som sagt någon och därför kan ju denna lärare inte vara arg personligt på någon. Vi hade en sån vikarie. Fy fasen.

akvarium123
2018-01-29 18:29
#16

Ok!

Jo men det är så jag känner att rektorn/läraren får höra att det var jag och plötsligt hatar mig ännu mer än förut… 

Vi hade en i 3;an som var vikarie också. Det slutade med att vikarien fick sluta på direkten. Så som den vikarien… Spottade och sa fula ord till oss (tänk på att vi gick i 3;an) så tillsist kom två andra klasser med och slutade med att hen fick sparken.

OberonsMatte
2018-01-29 18:53
#17

När du framför klagomål gäller det också att du är saklig, dvs att du bara berättar tydligt vad som hände och vad som sas och gjordes. Inga överdrifter alltså, för då känns det som att du lika gärna ha hittat på alltihop.

Har läraren betett sig olämpligt på något sätt kommer det att framgå även utan överdrifter.

Sajtvärd Katter iFokus

Vikan
2018-01-29 19:45
#18

Vågar du inte gå till rektorn kan du väl skriva ett brev? Då bör du vara annonym. Var rätt ofta med mina kompisar hos rektorn för att klaga på lärare/vikarier/elever och rektorn tog det alltid seriöst och tackade för information

akvarium123
2018-01-29 20:59
#19

#17 Jo absolut, det förstår jag att man måste berätta vad som tas osv. Överdrifterna får jag väl ta bort (även fast att jag inte tyckte 10 in hit eller dit är så mycket).

Rektorn är toppen och man skulle inte kunnat få en bättre rektor än den vi har nu!

Men tycker dock det är JÄTTESTELT att gå dit ha ha… Men handlar inte om att jag inte vågar bara att jag tycker det är stelt😂

#18 Men att skriva brev vore nog bättre. Är faktiskt om jag ska vara helt ärlig, sämst på att säga saker och ting till personer så brev är nog bra ändå!

molam
2018-02-03 14:25
#20

Nu är jag gammal och grå och Slutade gymnasiet för 4-5 år sedan, men vi hade också en lärare som var sån, fast hon favoriserade sina elever, av 24 pers fick 4 godkänd i ämnet, och 2 av dom som inte fick Godkänt var Klassens Plugghästar, vi Snackar MVG rakt igenom.
Med dom andra klassernas hjälp så gick vi till Rektorn för Den läraren (Olika rektorer för olika Inriktningar) och det slutade med att Denna rektorn fick sparken då det inte är ett Accepterat beteende. så det bästa du kan göra är att gå till Rektorn om det, och gärna att det är mer klasser än bara eran klass som har samma problem, för är det bara en klass så är det faktiskt klassen som är problemet/som överdriver.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
akvarium123
2018-02-04 21:27
#21

#20. Ok, jo när jag gick på mellanstadiet så hade vi också en sådan där lärare som favoritserade sig på ett fåtal personer. Tillslut så fick läraren sparken men vi elever var så arga på varandra pga detta. Alla som var favoriserade gillade läraren och de som inte var favoritserade hatade ju läraren. Så det har blivit ett par diskussioner om läraren var bra eller inte och om hen favoritserade eller inte. Men får väl gå till rektorn med det, nu har ju jag väldigt bra musikaliska gener så nu ska jag allt visa hur bra jag är på musik😆😂 (Okej… Jag har nog inte så bra musikaliska gener ändå haha)

Katti
2018-02-06 19:08
#22

När jag gick på gymnasiet hade vi en lärare som absolut inte kunde undervisa. Han var jätteduktig inom sitt ämne, men kunde inte förklara så att man begrep. Då fick vi, kollektivt, skäll och en gång var han så arg (för att vi alla var så korkade) att han slog sönder pekpinnen! Ett gäng från kalassen gick och pratade med rektorn och den här gubben fick inte undervisa mer!

Om ni är flera som upplever samma sak så tycker jag att ni ska gå gemensamt till rektorn och även hålla varandra om ryggen om det nu skulle bli tjafs i efterhand. Jag tror dock inte att läraren skulle konfrontera er; det måste vara väldigt pinsamt att flera elever talar om att de är rädda för läraren.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

akvarium123
2018-02-12 09:04
#23

Ok. 

Jo hen  är absolut bra på sitt ämne men läraren blir ju så arg vid minsta lilla tyvärr. Men jag ska gå till rektorn inom kort så får vi se hur det går. Med andra elever också såklart!

Upp till toppen
Annons: