Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 914 ggr
JoannaLi
2018-01-31 18:42

Gå på balen

Jag har sådan beslutsångest om balen (sista anmälning är vid midnatt ikväll). 

De flesta av mina kompisar ska gå, och planen var att vi skulle gå som kompisgäng. 

Men jag känner mig så osäker nu. Känner mig opepp, har inte alls samma tradition av att gå på balen som mina kompisar, ser inte riktigt det roliga i att klä upp sig, åka iväg och äta middag (jag värderar t.ex. mycket högre de gånger vi firar födelsedagar, lilla julafton, går på bio och middag etc tillsammans), och det svider så i plånboken. Mina kompisar är väldigt besvikna på att jag funderar på att inte gå. 

Jag har så svårt att bestämma mig. 

Hur ska ni göra/hur har ni gjort? Ska ni gå? Inte gå? Gick ni? Ångrade ni att ni inte gick?

Annons:
ra-17
2018-01-31 18:49
#1

Jag kommer inte gå, tycker inte det känns värt det, är inte nåt jag längtat efter.

Scorpio97
2018-01-31 18:58
#2

Jag gick på balen, men var ganska osäker innan om jag skulle göra det eller inte. Men jag är glad att jag gjorde det. Vi har dock vår bal dagen efter studenten (har förstått att dom flesta andra har den före) så för mig var det ju även sista chansen att göra något med mina klasskompisar. Jag är inte så mycket för att festa/dricka egentligen, men själva middagen och att få klä upp sig tycker jag är roligt. Sen har vi en tradition att man tar med sig picknickkorgar och går och kollar på soluppgången det sista man gör innan man skiljs åt efter balen, och för mig var det ett väldigt trevligt avslut på gymnasietiden. Jag tror jag hade ångrat mig om jag hade skippat det.
Sen var det väl först i bilen på väg till balen som jag var riktigt peppad, innan var jag mest nervös och lite osäker. Jag hade dock en del krångel med klänning och liknande också. 

Men jag vet flera personer som inte ville gå på balen och som därför inte gjorde det, och vad jag vet har dom inte ångrat sig. Det ska ju inte kännas som ett tvång.


//Jessie

vendelay
2018-01-31 19:56
#3

Jag gick på balen i nian för att jag ville, jag tyckte om min klass och jag var kär i personen jag gick med. I gymnasiet struntade jag i allt sånt, fest, skriva, utspring och allt vad det nu var. För att jag inte ville gå. Det är det enda det handlar om - vad DU vill. Hoppas du kan bestämma dig i tid, lycka till ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Frida Rydberg]
2018-01-31 23:00
#4

Jag gick på balen och hade troligen ångrat mig om jag inte gjorde det. Nu sju år senare så hade jag absolut skippat den för minns knappt (trots helnykter), hade tråkigt bordssällskap och känns helt enkelt ovärt. Men hade nog ångrat mig mer då om jag inte gick, än vad jag gör nu att jag gick.

[134643]
2018-02-01 08:54
#5

Jag gick på balen, men mest för att jag tar varje chans att få klä upp mig ordentligt haha! Jag tycker att det är ett fint minne att ha, men vill man lägga pengarna på annat så går inte världen under av att inte varit på balen heller. Balklänning går kanske att låna av någon? Var sista anmälningsdagen igår alltså? Vad valde du till slut? :)

Upp till toppen
Annons: