Annons:
Etikettövrigt
Läst 1247 ggr
unicarl
2/5/18, 6:48 PM

outade mig själv som gay, vill inte gå till skolan

Hej, jag vet inte riktigt varför jag ens skriver det här men aja, nu får ni storytime från min hemska dag, behöver verkligen alla tips jag kan få:

Idag hade vi historia och vi pratade om HBTQ-rättigheter genom tiderna. Min lärare frågade oss om vår syn på detta och jag räckte upp handen. Jag är faktiskt lite osäker på vad jag sa, har liksom förträngt det, men jag sa något i stil med "Jag förstår inte varför andra så gärna vill lägga sig i den man vill vara med, i slutändan är det ju endast mig och den andra i förhållandet som det handlar om". Jag bytte alltså pronomen från en generell som är öppen för tolkning till mig. Redan där insåg jag mitt "misstag" men tänkte att folk kanske inte märke det om jag låtsades som inget. Då räcker en av min homofobiska klasskompisar upp handen och säger något i stil med "Jag förstår ärligt talat inte varför vissa är gay eller bi, det känns liksom onaturligt". Vid detta tillfälle kokade jag av ilska och började prata rakt ut som svar till hennes kommentar "vad har du för problem med vem jag tycker är snygg? det är väl ändå mitt val och ingen annans, det angår inte dig eller någon annan förutom mig själv och den andra i relationen. Jag är så trött på att folk lägger sig i den jag är och den jag älskar, låt mig vara". Jag insåg mitt misstag, har ni någonsin känt den där sjunkande känslan i magen? Så kändes det, jag kollade mig runt i klassrummet eftersom jag hade stirrat ursinnigt på den trångsynta tjejen i min klass under de senaste minuterna. Alla stirrade på mig. Jag går i en ganska accepterande klass och jag vet fler i klassen som är gay eller bi och även folk som har ex syskon som är trans. Men det kändes ändå som om jag hade delat med mig av för mycket, jag började GRÅTA i klassrummet (oh shit jag får ångest av att skriva det) och flydde sedan klassrummet. Jag sprang genom korridorerna och låste in mig på en toa. Där satt jag och grät som en jävla fåne i typ 15 minuter innan en av mina bästa kompisar knackade på dörren. (usch ja vad älskar mina bästa kompisar haha)

Det kanske låter fånigt idk, men jag är så rädd för att gå till skolan imorgon. Don't get me wrong, jag är jätteglad att jag slipper gömma den jag verkligen är och det är egentligen inte något jag ska behöva skämmas över. Men jag tror att alla andra som identifierar sig som en minoritet kan känna igen sig i det jag skriver. Jag går i 8an, alltså på en högstadieskola, den är ganska stor (ca 700 elever) och alla som har gått på högstadiet vet nog hur snabbt rykten sprider sig på ett högstadium. Jag vill verkligen inte gå till skolan för det känns som om alla kommer stirra på mig. HJÄLP!

(Förlåt om detta är väldigt flummigt, jag kan typ inte tänka klart.)

  • Redigerat 9/14/22, 11:14 PM av vendelay
Annons:
Herveaux
2/5/18, 7:13 PM
#1

Det du gjorde var väldigt modigt gjort! *heja, heja*
Tycker du ska vara stolt över ditt statement!

Sträck på dig och skit i vad folk viskar om. har dom inget vettigare att pladdra om än vem någon blir attraherad av… då kan man inte ha ett vidare spännande liv. 😃

Var med dina fina vänner och låt dom där trångsynta puckona stå och mögla.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Loris M
2/5/18, 7:19 PM
#2

Så otroligt starkt, modigt och bra gjort av dig! PokalKramas

Jag förstår att det känns jobbigt, men tänk på att det värsta är överstökat. Nu vet de och du kan vara dig själv. Och tänk om det sitter någon annan i klassen som bär på någon hemlighet som hen inte vågat uttala. Nu kanske hen får styrka och inspiration av dig. Glad

Hur reagerade läraren? Sökte hen upp dig när du gick ifrån? Om du känner förtroende för läraren så är det kanske lättast att du kontaktar hen och berättar hur du känner inför att komma tillbaka till skolan så får hen hjälpa dig vidare. Har du pratat något mer med bästa kompisen? Skulle det kännas bättre om kompisen kan vara med dig hela tiden i morgon? (om det går) 

Och vad gäller det där att de kommer att stirra… oavsett när du kommer tillbaka, i morgon eller om två veckor så måste du ta tag i det och möta deras blickar. Jättejobbigt kan jag tänka mig, men det är ofta så att vi själva målar upp en bild som är mycket värre än vad det egentlige är. Du skriver ju att de är accepterande i din klass så då är jättebra. Troligen går det mycket bättre än du tror. Det är mest synd om den homofobiska klasskompisen som inte kommit längre än så i sitt tänk.

molam
2/5/18, 7:26 PM
#3

Jättebra att öppna sig så, spelar ingen roll om det är en olycka eller inte, och är det en olycka så är det nått du verkligen velat göra eller redan ställt in dig på att göra.  vet flera som är mycket mycket äldre än du som inte vågat visa vem dom egentligen är, och jag tycker det är så sjukt sorgligt.

Men jag tror att nu kommer din homofobiska klasskompis tänka annorlunda, och har du fler i klassen som också är Homosexuella/bisexuella så kommer det gå ännu bättre.
Gå till skolan imorgon, sträck på ryggen och visa att du är stolt över vad du råkat göra, så kommer folk nog inte göra nått elakt. OFTAST är folk bara elaka emot dom som dom ser som "svaga", och visar man sig då stark och stolt och rakryggad så kommer "idioter" Rygga bort istället för att sätta upp sig emot dig ^^

HÅll dig till dina vänner och släpp in andra som vill bli dina vänner, detta kommer inte att Dränka dig! Lycka till och lev livet =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Äppelsnäckan
2/5/18, 9:04 PM
#4

Du är fan bäst!! Vik dig INTE. Det du sa är verkligen 110% rätt. Så jäkla tröttsamt med trångsynta personer som lever kvar med gammaldags åsikter. Jeez. Många tänkte säkert att du är modig som står upp för din sak. Och du har ju iallafall dina vänner.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

unicarl
2/6/18, 7:06 AM
#5

Tack så mycket för era svar! Jag ska gå till skolan idag och sedan tar jag därifrån. #2 Mina bästa vänner vet redan att jag är gay så det var ingen nyhet för de. Vi (eller snarade de) bestämde att de inte tänker släppa mig ur sikte idag. Vad det gäller läraren så sökte han upp mig efter lektionen och frågade om allt var okej, vilket det då var vid denna tidpunkt.

Katti
2/6/18, 7:13 PM
#6

Mitt Bra inlägg på din trådstart är egentligen ett stort hjärta ❤️. Var stolt över dig själv, du gjorde något stort igår!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
unicarl
2/6/18, 8:19 PM
#7

#6 Tack så jättemycket! Betyder otroligt mycket!

Jag gick till skolan och höll mig vid mina kompisar hela dagen, försökte verka så normal som möjligt även om jag var på helspänn hela dagen. Jag fick massor av kärlek från mina klasskompisar som sa att det jag gjorde var modigt (och även från andra på skolan faktiskt) men jag märkte även vissas blickar, ja ni vet hur det är på högstadiet. Tack så himla mycket för allt ert stöd, det betyder verkligen supermycket!

Loris M
2/6/18, 8:24 PM
#8

#7 Bra gjort!! 🤗

molam
2/6/18, 8:54 PM
#9

#7 Underbart att du gick! På högstadiet kommer man tyvärr inte undan blickar, det kan vara nått så litet som min "min hamster började bråka med sitt kullsyskon igår" och blickarna sätter igång, bara inget att bry sig om, "barn" kommer alltid att vara "barn"

Du har tagit ett stort Steg framåt i ditt liv nu, och jag är så sjukt glad för din skull! Lycka till i fortsättningen! 😃🤗

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

powerade
2/7/18, 1:37 AM
#10

Jag tycker inte du ska lägga så mycket vikt i andra. Var liksom den du var innan detta. Bara för det så förändras ju inte du som person. De som har problem med det. Låt de har problem med det och störa sig. Bara jobbigt för dom i slutändan.

unicarl
2/7/18, 6:41 AM
#11

#10 Jag förstår var din kommentar kommer ifrån och det ändrar inget - nej. Men tyvärr är det de som slänger ur sig negativa kommentarer som påverkar mig allra mest. Det enda som förändrats är att dessa pappskallar vet något om mig och har negativa kommentarerna att slänga ur sig om min sexualitet nu. Jag vet inte om du identifierar dig som en minoritet men jag vill inte gå i skolans korridorer och få:”jävla flata” skriket efter mig.

Upp till toppen
Annons: