Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 750 ggr
ipopuma
2/14/18, 9:01 AM

Om det pågår mobbning...

Vad gör man om det pågår mobbning på skolan men skolan gör ingenting åt det?

Annons:
Sindri
2/14/18, 10:01 AM
#1

Man tjatar och tjatar. Involverar skolsyster, rektor, studierektor, lärare, kurator, föräldrar, elevråd, skapar opinion bland elever, ber att få komma på föräldramöten, pratar med ansvarig i kommunen, lokaltidning……..

akvarium123
2/14/18, 12:43 PM
#2

Jag tror du då bör ta kontakt med dina föräldrar så att dom tar kontakt med hens/doms föräldrar eller att ifall du är vårdnadshavare att du tar och kontaktar barnens föräldrar. Och samtidigt kontaktar skolinspektionen och säga som det är att skolan inte gör något åt det. Sen ifall du känner att du vill ta nästa steg efter det så är det väl polisanmälan antar jag men det är väl inget man gör det första utan gör dom första stegen först enligt mig. 

Jag hoppas verkligen att detta ska komma bort nu! Och tänk på att BRIS finns till som stöd och råd som du också kan vända dig till ifall du är barn. Där finns också tillgång till vuxna att prata ifall man så vill. LYCKA TILL! Det kommer gå SÅÅ bra tillsist tror och hoppas jag! //En som tycker mobbing är det värsta som finns.

Dibiy
2/27/18, 7:43 PM
#3

Gör något! Ställ dig på personens sida, skicka anonymt mail till hen eller hens föräldrar. Innan det går för långt. Blev själv mobbad hela skoltiden. Ingen brydde sig vilket slutade med självmordsförsök och skolk.. Du kan rädda liv,

powerade
2/28/18, 10:52 AM
#4

Det enda man kan göra är att informera de på skolan samt föräldrar, sen försöka stå upp för människan som blir utsatt. Är kanske inte så lätt men jag tar hellre att nåågon är elak än att bara se på.

ipopuma
2/28/18, 3:24 PM
#5

Människorna /människan som är utsatt har vänner runt omkring sig som även stöttar :) sorgligt att det inte går att göra något mer eller att påföljderna är värre. Ska ta åt mig alla tipsen :) tack så mycket!

Upp till toppen
Annons: