Annons:
Etikettövrigt
Läst 897 ggr
akvarium123
2/27/18, 6:58 PM

Jag Skäms!

Hej!

Alltså ska göra detta så enkelt som möjligt även fast att det kanske inte är det.

Har börjat 7;an och har nu fått världens bästa kompisar men i 6;an hade jag inga vänner utan bara höll mig borta. Och nu när jag väl fått riktiga vänner som jag aldrig skulle välja bort före någonting annat så är jag sugen på att hänga med dom men tyvärr så är jag för feg. Inte för att jag inte vågar gå fram och fråga utan mer att jag skäms över vad mamma och pappa kommer säga. Så jag skäms typ över mina kompisar även fast att dom inte gjort någonting utan mer att dom kommer bli chockade över att se mig vara med någon. Hade med mig en gammal skolkompis för 1 månad sedan och alla bara stirrade på honom och mig. Som om dom inte visste vad jag hade med mig. Och känner att kanske kommer det bli samma sak igen och att jag skäms över kompisarna typ. Vet fasen om detta blev bra men lite snabb sammanfattning.

Att mamma och pappa ska tycka att det känns konstigt att jag med mig nån och att jag typ bara ska vara uppe på rummet med dom för att jag inte vill skämmas för dom typ.

Kanske något enklare. Vet inte…

Annons:
Dibiy
2/27/18, 7:39 PM
#1

Var glad och stolt över att du har vänner :) tror att det handlar om att dina föräldrar mår dåligt över att se dig utan vänner.. Och att dom blir så glada för din skull att dom inte kan sluta stirra. Haha nej men jag vet inte. Strunta i dina föräldrar och gör de du själv vill :) hur många i världen tar inte med vänner hem? Väldigt många

akvarium123
2/27/18, 8:26 PM
#2

Jag vet! Jag har verkligen fått äkta vänner som verkligen ställer upp för en. Men liksom dom är inte lika mig på det sättet som jag är om man säger så. Dom gillar mer sport än vad jag gör men även så är vi ändå ett väldigt bra gäng allihop. Och känner att pappa/mamma kommer bli lite för förvånade ifall jag tar med 7 personer med mig hem samtidigt… Sen är jag kanske lite feg med att fråga men inte så himla mycket. Jag är EXTREMT mycket mig själv med dom. Men i övrigt så skulle jag våga. Bara jag inte skulle skämts så himla mycket över dom även fast att det inte är så.

Dibiy
2/27/18, 9:23 PM
#3

Börja med att prata om dina vänner inför dina föräldrar typ vid maten?.. Så dom vet. Ta med 1 eller 2 till att börja med kanske?

akvarium123
2/28/18, 7:01 PM
#4

Aa men jag har sån ångest för sådant. Dom kanske blir ledsna över att dom inte kunde följa med…

Upp till toppen
Annons: