Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 919 ggr
Spidergirl
2/28/18, 9:51 PM

Komplex

Hej! Jag e en tjej som går i nian. Jag har ett så otroligt stort komplex över mina armar. Dom är så tjocka, jag skäms. Jag vill också kunna bära linne eller fina klänningar o t-shirtar men känner mig så tjock. Det ör inte det att jag e så tjock om magen men mina armar gör så att jag ser så stor ut och det får mig att må så dåligt. Jag försöker att inte tänka på detta så mycket och rätar upp mina axlar när jag går så att dom ska se mindre ut men jag ser mycket större ut än vad jag egentligen är tack vare dom ;( plus att det känns pinsamt om jag i framtiden skulle ligga o mysa med en kille kanske så är mina tjocka armar där…eller killar kanske inte bryr sig om sånt(?) det är ju inte så att jag kan ta bort dom direkt men skulle vara skönt och höra nån annan som har samma problem. Tack

Annons:
Elinmatsdotter
3/2/18, 11:21 PM
#1

Jag har alltid varit biffig på överkroppen och haft lite mjuk mage (magen fick jag alltid komplimanger för av en killkompis för den var så mysig att ligga på när man kolla film) men jag har aldrig haft problem med pojkvänner varken för min vikt, armar eller styrka. Tycker dom inte om mig för den jag är kan dom dra dit pepparn växer för den sortens åsikter är inte sunda o passar inte i min närhet! ;) En kille bryr sig inte om dina komplex så länge du inte trycker ner det i halsen på honom för det kan göra vem som helst less när det ända en person pratar om är just det. Bär i stället ditt komplex med stolthet och utmana det! bär linnet eller klänningen du vill bära och ha med en kofta eller jacka och när du känner dig säker ta av dig den och visa hur jäkla snygg du är och att du har rätt att se ut o va precis som du vill! Och du ska se att inte en människa kommer kommentera något annat än din jäkligt snygga outfit, sen när du känner att det räcker så tar du bara på jackan eller koftan men försök klara dig längre o längre utan för det är så jäkla härligt när man kan krossa sina komplex och bara njuta av stunden av att ha ett skitsnyggt plagg! Lycka till!!! /// från en fluffig lycklig tjej med sambo som i dag både bär klänning t-shirt och klackar bland folk (och helt ärligt allt oftare glömmer bh när jag är och handlar och vet du vad!? det kan alla andra i affären skita i att mina bröst kommer förbi guppande över delikatessdisken XD). Men det är klart det finns dagar när jag önskar att jag inte valt just det plagget men vem kommer komma ihåg det om 100 år? :)

Spidergirl
3/4/18, 3:26 AM
#2

Tack så himla mycket för dina ord. Du gav mig verkligen styrka och inspiration!

Upp till toppen
Annons: