Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 620 ggr
akvarium123
2018-03-06 16:41

En ny elev

Hej!

För ungefär 4 veckor (Innan sportlovet) så fick vi en ny elev i klassen. Men det värsta är att hen är så himla dryg så det knappt är sant! Och om man ska kalla det elakt också. Inte för att hen använder fysiskt våld men är skitsur varje dag känns det som. Jag sitter ju bredvid hen och jag har verkligen varit den som jag själv skulle viljat ha om jag skulle börja i en ny klass. Trevlig och pratar på om lite allt möjligt men inte allt för mycket den första veckan men sedan har jag verkligen pratat ganska så normalt.

Men efter nu 4;e veckan (På fredag är det 4;e veckan) så har verkligen ingenting hänt! Hen är lika dryg som när hen började i klassen. Hen spelar också EXTREMT mycket. Jag har verkligen försökt ta och vara så snäll som möjligt men när man aldrig kan få ett enda ord i munnen från hen förutom "Kan du sticka härifrån nu?!?" och "Sluta ditt pucko!!" Så blir man inte så jätteglad. 

Vad ska jag göra?

Annons:
[134643]
2018-03-06 16:43
#1

Måste du vara vän med den personen? Du har gjort ditt bästa, om hen inte vill vara med dig efter 1 månad och dessutom är otrevlig så tycker jag att du kan släppa det med gott samvete.

[[Lovemyselff]]
2018-03-06 16:45
#2

Absolut inte din sak om barnet spelar mycket. Ska jag ta och bry mig om hur mycket du skriver på forum? :) Och gå till läraren

molam
2018-03-06 16:49
#3

Vissa vill inte umgås med andra/ha kompisar, så det finns inte så mycket mer du kan göra än att släppa de tills vidare,

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Zadeira
2018-03-06 16:50
#4

Låt personen vara ifred. Du har visat dig vänlig och ansträngt dig för att vara välkomnande, personen verkar inte vilja ha dig som vän så bry dig inte mer om den.

akvarium123
2018-03-06 16:50
#5

#1 Jag känner väl inte att jag behöver vara bästis med personen men att vara iallafall någorlunda vän vore ju aldrig fel! Men känner bara att jag skulle kunnat göra någonting mer men vet inte vad… Hen vill inte vara med någon alls på rasterna heller och går ofta till ett hörn och spelar tills lektionen börjar igen. (Efter 10 min försening).  Kan dock förstå varför personen blir försenad ifall hon inte hittar. 

#2 Aa det skulle nog vara ett alternativ att gå till läraren. Det är ju ändå vi som ser vad som händer!

akvarium123
2018-03-06 16:51
#6

#3 #4 Jag kanske helt enkelt bör göra det så får man väl se.

Annons:
[[Lovemyselff]]
2018-03-06 16:57
#7

#5 Gå till läraren

Upp till toppen
Annons: