Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 926 ggr
shia
2018-03-13 23:06

(x) okej bada med skärsår?

Hej, har bad på måndag med klassen. Har Självskadat en längre tid men ej gjort senaste månaden, därav har jag gamla skärsår som fortfarande syns även om dem ej är nya. Grejen är att jag tyck om att bada, och vill bada(för å få högre betyg) men samtidigt är jag rädd för att min klass kmr kolla på mig å min lärare och jag vill inte heller trigga någon att skada sig själva… Hrla min klass(å skolan å alla lärare å allt) vet om jag mår/mått dåligt(mina föräldrar skickade ut mail efter mitt suicid försök) men bara mina närmsta kompisar har sett mina skärsår. Iaf vet jag inte hur jag ska göra, om jag ska prata med min lärare eller bara komma dit och bada. Min ena kompis(hon jag berättar mest för) sa hon kunde kolla efter vattenfast foundation i min hudfärg. Men att hon tyckte jag bara kunde bada. Att dem vet ju jag mår dåligt osv. Att det int är ngt att skämmas över, ochbjag vill ju bada…

Annons:
vendelay
2018-03-13 23:11
#1

Jag tycker att du ska bada! Du vill ju det. Jag tycker att du ska försöka se dina ärr som bevis på vad du överlevt, det är ingenting att skämmas för och du är otroligt duktig som inte skadat dig på sista tiden. Om du skulle känna att det är skönt att prata med läraren innan så gör det, om du inte vill det så gör det inte. Förhoppningsvis respekterar dem dig och stirrar inte, men om någon gör det - försök att inte bry dig. Du är vacker precis som du är. Med eller utan ärr.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

powerade
2018-03-14 01:03
#2

Tycker du bara åka strunta i alla andra om dom kollar eller sånt. Du ska inte va orolig att göra det du vill. Man får räkna med att folk kollar. Jag gör det ofta och kan råka glo men menar inget illa. Ungefär som folk med tatueringar. Lätt för ögat att kolla på

shia
2018-03-14 07:31
#3

Okej, tack för svaren! Tror jag ska bada men får se hur jag känner på måndag… Funderar på att säga till min lärare att jag inte vet om jag ska bada eller inte, beror på hur der känns på måndag. Då jaf har Självskadat för länge sen och ärren är kvar och inte vill alla ska stirra

shia
2018-03-14 16:17
#4

Pratade med min kompis och tänkte prata med idrottsläraren, men vågade inte då "rätra tillfälle aldrig kom" så tror jag inte ska prata med honom utan bara bada på måndag… Min klass vet ju att jag mått dåligy å en del har sett mina skärsår i duschen eller så.

powerade
2018-03-15 07:25
#5

Kan va svårt om folk kollar och så. Men du har ändå gjort det och du borde stå för vad du gjort inte behöva skämmas. Om dom frågar nått ellee så så försök vara ärlig. Många är mest nyfikna, inte ute efter att skada. Du är ju ingen dålig eller konstig människa för man har lite ärr på kroppen. Gömmer man sig 1 gång kommer man gömma sig alltid och komner bli svårt att acceptera det själv:/ rätt vanligt. Är det någon som stör sig så är är det deras problem tycker jag:)

shia
2018-03-15 08:15
#6

Tack för alla svar :) Tror jag ska försöka bada :) jag gillade det förut så

Annons:
Vikan
2018-03-15 17:35
#7

Om de redan vet om din bakgrund med pyskisk ohälsa hade jag inte oroat mig. Har själv tydliga självskadeärr och badat i klassen och verkligen ingen kommenterar det. Om någon bryr sig lär de heller nog inte fråga

shia
2018-03-16 11:38
#8

Mm… Tydligen är det fler i klassen som oroar sig inför badet. Vet ej exakt vilka men dem har pratat med idrottslärare och skolsyster så tror ej dem ska bada. Känns som fel då om dem andra som Självskadat,har ätstörningar inte badar men så kommer jag där och bada…

silverfiisk
2018-03-16 14:35
#9

#8 Om du vill bada så tycker jag absolut att du ska göra det även om andra inte gör det. Det är inget att skämmas för, och om du badar så ser dom andra att det inte är ''farligt'' och då kanske dom också vågar/vill bada nästa gång :)

powerade
2018-03-17 18:03
#10

Det är bara bra att visa andra som är osäkra att det är okej oavsett. Hade en kompis som gömde sig i flera år i långärmad på sommaren o.s.v har man väl börjar är det svårare att sluta än att ta steget direkt tror jag. Tycker det är tråkigt att man ska välja att inte göra något pågrund av hur man ser ut:/. Någon måste ju visa att det faktiskt är okej ändå:)

shia
2018-03-18 15:52
#11

Tusen tack för alla svaren :) har så svår att bestämma mig men bestämt nu jag ska bada imorgon. Men frågan är ju hur idrottsläraren kommer reagera? Han vet jag mått dåligt. Men tror ni han kmr prata med mig. Prata med skolsyster, eller ringa hem, eller tror ni han pratar med mig först å sedan ringer hem? Tänk bara på vilka eventuella konversationer jag ska tänka ut

shia
2018-03-19 09:38
#12

Badat nu och glad att jag gjorde det :) fick inga kommentarer eller så och ingen som stirrade vad jag märkte :)

powerade
2018-03-20 14:56
#13

Vad skönt:D Hejja dig!:)

Annons:
Gaara
2018-03-20 15:30
#14

Vad bra att du tog beslutet att bada. :)

Upp till toppen
Annons: