Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 751 ggr
akvarium123
2018-03-16 20:21

Scenskräck

Hej!

Nu ska vi ha en show för hela våran skola med vårat arbetslag (Arbetslag=7A,8A,9A exempelvis) Och när vi skulle öva igår så fick jag verkligen PANIK! Det var 2 st som kollade och det var lärarna och jag fick verkligen panik så jag fick typ dansa i panik och inte alls i takt. 

Har ni några bra tips för att göra detta enklare??

Annons:
shia
2018-03-16 22:09
#1

Andas och tänk att det bara är någon minut kvar och att det om någon timma kommer vara helt borta. När jag har ångest, panikattack, står jag ut genom att tänka att står jag ut någob minut till så blir det bra-det använder jag i dem flesta tillfällen. Är jag nervös inför redovisning -tänker att ju fortare ag får drt gjort ju snabbare försvinner den jobbiga känslan. Har jag gjort illa mig å har mkt ont-stå ut ich vänta. Så lättar det. Ungefär som en förkylning, när man blir förkyld så tänk man hur det känns å intr vara förkyld men väntar man bara blir man frisk tillslut. Utmana dig för dina rädslor, det är enda sättet att bli kvitt dem.

akvarium123
2018-03-16 23:15
#2

#1 Tack För mig är liksom det så att ifall en idrottslärare kollar på oss i någon sak så känns det som om man är på typ Friends Arena och det är fullbokat fast att det bara är en person där. Det är säkert därför jag aldrig kan prestera när läraren tittar utan kan bara det när dom kollar bort, tyvärr. Men så jobbigt tycker jag det är att en person ska bedöma hur man gör olika saker. Näpp tycker det är hemskt när någon kollar. Sen har jag alltid haft scenskräck men lärarna som bedömer en typ är ännu VÄRRE! Fast att detta bara var en repetition…

parsley
2018-03-19 11:05
#3

Testa EFT. Det finns en del som använder det mot scenskräck. EFT betyder emo free technics och innebär att man knackar på vissa punkter på överkroppen, samtidigt som man uttalar en fras av typen "fast jag har scenskräck, älskar och accepterar jag mig själv fullt ut". Det låter flummigt, men är förvånansvärt effektivt. Googla för instruktioner eller kolla på You-Tube. EFT syftar till att återställa energibalansen i kroppen. Man kan använda det mot olika problem, t ex godissug, oro för prov i skolan, svårt att sova, att man inte kan sluta och tänka på sitt ex…

Upp till toppen
Annons: