Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 888 ggr
Gambino19
2018-03-29 14:51

Onormalt mycket flytningar?

Hej, på senaste tiden har jag fått omormalt mycket flytningar och även klumpar(vita). Vet inte om det spelar någon roll hur längesen jag fick min första mens men det var för några år sedan,men kan det bli så att flytningarna ändras pga sex? Att efter de första gångerna man har haft samlag så blir flytningarna lite annorlunda?

Annons:
Novachan
2018-03-29 15:47
#1

Det kan vara tecken på svamp men det behöver inte alls vara det, utan bara råkat du råkar ha just nu. Tror mer på det sista men om du vill testa dig så kan du göra det på en ungdomsmottagning. Flytningar har inget med samlag att göra

Gambino19
2018-03-29 15:53
#2

#1 tänkte det också, men jag är så nojjig att jag är gravid fast jag har haft sex typ 2 gånger bara o skyddat, o han kom i mig endast en av de två gångerna, men riskerna finns ju. Har mått väldigt illa på sistone o typ mått dåligt fysiskt, men det kan väl säkert bara va så att kroppen inbillar sig, hoppas verkligen det.

Novachan
2018-03-29 16:22
#3

#2 Man kan må illa och dåligt i kroppen av att vara orolig också.

Man kan använda två skydd samtidigt för att undvika graviditet, men ej könssjukdomar; kondom + hormonpreparat som t.ex. p-piller. Men ett skydd ska räcka.

Gambino19
2018-03-29 21:34
#4

Det var nämligen såhär en av de gångerna vi hade sex, jag vet inte om det var någon försats på hans kuk eller vad ni nu vill kalla det haha men iallafall så satte jag kondomen på fel håll o ja som sagt vet jag inte om det fanns någon försats. Kan jag bli gravid pga det? Kan tillägga att jag nästan direkt satte tillbaka den på rätt håll.

Novachan
2018-03-29 22:05
#5

Om jag tolkar det rätt så menar du att ni använde en kondom en kort stund, vände ut och in på den - till hur den ska sitta, och sedan fortsatte? Om ja, så finns det en lite risk att bli gravid när man är i kontakt med "försatsen" - kommer ej ihåg vad det heter just nu. Jag tror dock fortfarande inte att dina flytningar beror på detta, men det skadar inte att du går och testar dig för både svamp och graviditet - ska inte kosta dig någonting. Om du går till ungdomsmottaningen får du förmodligen göra testen samma dag.

[134643]
2018-03-29 22:05
#6

Om jag vore du så skulle jag ta det lite chill och om några veckor ta ett graviditetstest. Bara för säkerhetens skull. Blir inte flytningarna bättre inom den tiden tycker jag också att du ska kolla upp ifall du kan ha fått svamp. Men att stressa sönder just nu ger inte så mycket. Har du funderat på att använda något preventivmedel? Att köra dubbelt skydd kan ofta kännas lugnande :)

Annons:
Gambino19
2018-03-30 15:43
#7

#5 nej alltså vi låg aldrig medans den var på fel håll utan jag satte den på rätt direkt efter, har köpt ett gravtest och ska kolla om jag är gravid eller ej. #6 jag funderar på p-piller men eftersom de är väldigt stor risk för blodpropp i min släkt så avråder läkarna det för mig:( Men jag känner att jag faktiskt vill ta en paus från att ha sex tills jag blir gammal nog o ta konsekvensena av att ha sex, tex att bli gravid då.

Novachan
2018-03-30 16:32
#8

Okej, då borde risken vara minimal, men det kan lugna att kolla ändå med graviditetstest.

Ja om läkarna avråder så bör man ju lyssna. Låter klokt av dig hur du resonerar. Om du kan avstå från sex längre så är det bra men det är lätt hänt att det kan bli av ändå, men du låter ansvarsfull med att använda kondom när du har haft sex så då är det ju bara att se till att använda det kommande gånger. Jag resonerade som du när jag var ung och väntade till jag blev äldre.

[134643]
2018-03-30 20:30
#9

#7 Det låter moget och bra :)

Upp till toppen
Annons: