Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 849 ggr
akvarium123
2018-04-03 13:55

Kavaj och skjorta

Hej!

Alltså har tänkt på detta med kavaj och skjorta. Skulle det vara något man har i högstadiet (7-9) eller kommer detta upp senare i åren??

Visst man får väl ha vad man vill på sig men tänker mer ifall man bör gå i detta i skolan eller ifall detta ser lite för "mycket" ut om man säger så.

Annons:
Herveaux
2018-04-03 14:03
#1

När jag gick i högstadiet så hade ingen skjorta och kavaj, förutom på balen i 9:an. 

Skit i normer och klä dig som du vill.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

akvarium123
2018-04-03 14:08
#2

#1 Ja absolut! Men känner att jag vill ju inte gå runt där och vara den som ska vara en "perfektionist" i att behöva använda skjortor och kavajer varje dag. Jag gillar ju kavajer och skjortor speciellt men bara ifall det nu blir "för mycket".

Idag är det nog mer perfektionist i mode tycker väl jag men det kan säkert vara olika från kommun till kommun och skola till skola.

Herveaux
2018-04-03 14:15
#3

#2 …men ha skjorta och kavaj bara ibland då?
Varför skulle du behöva ha det varje dag?

Strunt i vad som är på modet eller trendigt och klä dig som du vill.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Eelliiee
2018-04-03 20:19
#4

Ingen i min skola har någonsin klätt sig i skjorta och kavaj..

Kirnzy
2018-04-03 20:34
#5

I min förra skola (7-9) var det två stycken som ofta hade skjorta och en som hade skjorta nästan alla dagar, förutom de dagar han hade kavaj. Men annars har jag inte sett någon ha det i skolan, så det är inte vanligt, men absolut inte fel eller "för mycket" enligt mig. Klä sig som du vill och bry dig inte om mode eller trender (om du inte vill) som #3 säger :)

Loka03
2018-04-06 00:23
#6

(Hej går i 8an nu)Jag har en svart kavaj och svart skjorta nästan varje dag i skolan. Men inte på ett propert sett eller vad man ska kalla det, jag har mer punk/rock kavaj stil. Jag har pins och säkerhetsnålar i min kavaj, haha! Jag tycker att du ska klä dig som du vill och strunta i vad alla andra har på sig, lycka till!:)❤️

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Anonym783
2018-04-07 00:00
#7

Flera på min gamla skola gick runt i skjorta i princip varje dag, så om det är vad du gillar bäst kör på :)

Hakuna Matata.

Upp till toppen
Annons: