Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1918 ggr
reginaphalange
2018-04-07 05:13

min pappa

jag tycler att det verkligen är jättejobbigt att skriva det här. jag vet att det jag gjort är fel och ni behöver inte påpeka det. jag vet att man inte ska snoka bland andras grejer. jag skulle inte vilja att mina föräldrar skulle se min historik. men gjort är gjort antar jag. iallafall, detta gör mig så illa till mods och jag mår verkligen illa av detta och jag blir helt stirrig stel och tyst. jag har varit på resa utomlands med mina föräldrar ett tag. idag gick de in på en affär medan jag satt kvar i bilen för jag skulle kolla upp vad en restaurang låg på pappas mobil eftersom han har ett speciellt bredband grej som han kan surfa i hela världen utan extra kostnad. jag sökte på det jag skulle söka på och kom att tänka på att jag förut råkat sett duvet när man söker på en bokstav så kommer det förslag på vad man tidigare sökt på. då kom typ någon sorts porr sida upp men jag tänkte att det var väl reklam och alla får ha sitt privatliv. men när jag satt där så tänkte jag på det och kollade hans historik. (jag vet, alla får ha sitt privatliv och det kanske vad dumt av mig). men det jag ser är massor av porr, mest äldre kvinnor och unga gaypar men även typ ”old father punish young girl”. det var verkligen ofta han hade sökt på det också. jag känner mig verkligen illa till mods. allt det fick mig även att tänka på saker från min barndom, småsaker. jag tänkte aldrig på det på det sätter när jag var liten men: 1. (jag var kanske 8-10 år) pappa brukade ibland sticka in huvudet i dushdraperiet och kika på mig när jag duschade och när jag märkte blev jag såklart rädd och han sa han typ bu, och jag skrattade och han stack sedan bort huvudet. men nu när jag tänker efter känns det som om han gjorde det för att titta på mig. 2. (samma ålder) när han skulle natta mig så gjorde vi alltid konstiga saker, typ lekte karusell och hade kul. men en gång tog han mitt ben och drog det fram och tillbaka så det typ klickade emellan mina ben och han lådsades inte veta vad det var och fortsatte. jag visste ju vad det var som hade låtit och jag tyckte det var pinsamt att det hade låtit därifrån. gjorde han så med mening?? 3. nu på resan så skulle vi gå upp från poolen och vi hade en påse med typ vatten med oss, och jag hade fulla händer. pappa skulle sätta på sig sin tröja och jag gick före. jag såg han börja plocka i påsen. när jag kom ut från poolinhägnaden så kollade jag mot pappa igen och då stod han helt stilla och kollade på mig, inte i huvudhöjd, med påsen i handen, som om han hade kollat på min rumpa han har även under resan gett komplimang på min bh, vilket gärna typ mamma eller en tjejkompis skulle kunna göra men min pappa?? efter allt: nej jag vet itne men jag känner mig verkligen obekväm och jag mår fortfarande illa efter allt. jag kan inte se honom i ögonen längre. hjälp tycker att det är jobbigt att krama honom (jag är 15) (snälla inga otrevliga kommentarer, inget om att det var dåligt att jag snokade i hans privatliv, JAG VET, man ska inte.)

Annons:
Maria
2018-04-07 07:50
#1

Det här tror jag att du måste ta tag i.

Sakerna du räknar upp med din pappa låter bara som en helt vanlig kärleksfull pappa och har ingenting med vad du hittade på telefonen att göra.

Alla människor har rätt till ett privatliv. Fantasier och verklighet  skiljer sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
2018-04-07 08:24
#2

Jag är pappa till flickor och det han gjort är vanliga saker pappor (och säkert mammor också) gör.  Eftersom det inte finns nåt sexuellt i det han gjort så tycker jag inte du ska oroa dig.  Man kan givetvis göra om händelserna och situationerna till nåt "fult" eftersom det är det man letar efter men det är hjärnspöken i detta fall är jag säker på.
När barnen blir äldre är det ibland lite svårt å veta vad man ska berömma hos tonårsdöttrarna.   Det går fort (sett från min sida) från att de har varit liten flicka till tonårstjej. Nyss berömde man målningarna de målat och deras dockor. Nu är det beröm för klädval o nagellack or whatever.  Ibland vet man inte vad man ska säga. Svårt att hinna med svängningarna. Så konstiga och udda, spontana berömmelser kan nog ploppa ur munnen på pappor kan jag ana. Jag gör då det och menar inget illa med det men reaktionen från döttrarna kan vara skarp.  

Oavsett vad du hittat på telefonen så är han samma pappa som han var tidigare.  Dra inte likhetstecken mellan sökningar och fantasier med verkligheten.

akvarium123
2018-04-07 14:50
#3

Alltså vet inte hur det är att vara pappa då jag själv är 13 år och kille men enligt mig så tror jag egentligen att det är ganska normalt med att sin pappa går in och säger hej i duschen. Men som sagt är ju ingen pappa utan en vanlig tonåring. Mina syskon brukar också komma in och säga hej, idag också, och då jag är så EXTREMT lättskrämd så tror jag egentligen att dom bara skulle kunnat säga hej fast att jag uppfattar det som att det är ett bu ljud (Skrämselljud om man kan kalla det så) och då kan jag hoppa till och bli en riktigt bitter person. Som om hela livet går under pga att man blivit skrämd.

Sen kan jag inte svara på dom andra punkterna då jag inte själv vet varför man gör så men kan säga att jag hade en klasskompis som gjorde PRECIS likadant och kollade på rumpan och överlivet mot vissa utav tjejerna i klassen. Vet inte varför men han gjorde alltid så.

Jag själv brukar kolla igenom pappas bilhistorik om man nu kan jämföra så. Han har dock själv godkänt att vi ska ha den där Volvo On Call appen för att öppna och låsa bilen och allt vad det innebär och då så finns ju den där körhistoriken/var bilen är också där och då får man också ta den smällen att vi ska kunna se historiken tycker jag för annars skulle han gott och väl kunnat byta lösenord och inte sagt det till oss så får han ha sina privata saker ifred. För jag accepterar absolut hans privata liv men då den funktionen liksom ingår i appen och inte går att välja bort (vad jag vet) så får man nog ha lite förståelse för vad man har kollat på i appen och byta lösenord om det skulle vara något konstigt där.

Tycker dock inte det låter så konstigt att du råkar kolla hans mobil och kollar upp detta. Använder pappas mobil mest hela tiden nu på vintern då min mobil alltid dör i kylan mot hans som tål lite kallare klimat och jag skulle också kollat pappas historik om jag såg detta. Så snäll är jag liksom! Men brukar mest vara inne på Spotify och google maps så det blir inte många google sökningar, dom får vänta tills min mobil blivit varmare igen!

Men håller med dom andra! Att dra likhetstecken mellan fantasier och verkligheten är nog inte så bra. Och privatliv är ju privatliv och det ska man respektera även fast att det är svårt och tror att det är svårt för de flesta som gillar att veta mycket och ha kontroll.

_Fisken
2018-04-07 15:55
#4

Att man som pappa obetänksamt sticker in huvvet o säger hej till den nu mognare dottern i duschen är för man är kvar i den period (som var nyss) då hon var liten.  Problemet är alltså att det går så heeeemskt fort med mognaden  i den ålder, typ 12-14.  Min yngsta blev omvänd på ett halvår.  Från en liten tös som kröp upp bakom min rygg i soffan till en tonårsdotter som knappt vill kramas.

reginaphalange
2018-04-07 16:50
#5

tack för alla svar, antar att jag överreagerar. men kan bara inte släppa det.

_Fisken
2018-04-07 18:00
#6

När du kommer upp i ålder så kommer du nog själv inse att vuxna har "sånt" för sig. Det är inget ovanligt eller chockerande det du berättat. För en dotter i din ålder kan det vara det förstår jag.

Annons:
[134643]
2018-04-07 21:20
#7

Jag håller med om att det låter som att du skapar något som inte finns. Jag skulle kunna vända och vrida på många saker min pappa gjort och uppfatta det som opassande, men jag vet vad han menar och hur han känner och jag tänker likadant. Har du tänkt på det här tidigare eller har det kommit nu efter att du såg hans sökhistorik? Skulle du kunna prata med någon om det? Kanske din mamma?

_Fisken
2018-04-07 21:27
#8

Hur som helst tkr jag det är bra att du luftar din problem här. Du är anonym och får vettiga svar som jag kan se det iaf. Jag anser ju mig själv jävligt vettig - mina döttrar har säkert en annan åsikt. H aha

Corgitok
2018-04-08 22:43
#9

Förstår hur du menar för kan faktiskt koppla lite till dig. Det finns faktiskt chans till att han sexualiserar yngre med tanke på den porren han har sett på, däremot har han ju inte gjort något mot dig. Inget tafsande eller liknande, visst?

Jag hade också överanalyserat och tänkt att saker pappa gör har en helt annan betydelse efter att ha sett sådant. Det MÅSTE inte vara så att han "sexualiserat" dig, men det är fortfarande inte omöjligt att det hade kunnat vara så. Hoppas inte för din skull dock. ❤️

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

vendelay
2018-04-09 08:59
#10

Håller inte med alls, tycker det ringer stora varningsklockor och jag blir otroligt äcklad av att läsa detta. Jag känner inte för att sitta här och försvara mig ärligt talat, så om du som skapade tråden VILL prata privat är det bara att skicka ett privat meddelande eller be mig göra det i tråden. Barns oro ska alltid tas på allvar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Milkshake
2018-04-09 12:20
#11

Håller med #10, det behöver inte alls vara något men det KAN vara det. Jag tycker inte alls det är normalt att "titta in" när sin 8-10-åriga dotter duschar. Förstår inte riktigt nummer 2 men det låter också lite udda. Kände du dig obekväm i dessa situationer? (du behöver absolut inte svara, men fundera gärna på frågan) Som barn känner man ofta om något är fel, om en vuxen rör vid ställen som inte är okej osv.

vendelay
2018-04-09 20:52
#12

#11 Jag antar att TS menar ljudet som blygdläpparna kan göra om en särar på benen? Det klickar liksom.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Milkshake
2018-04-09 22:11
#13

#12 I så fall är det ju jävligt vidrigt.

Annons:
[134643]
2018-04-09 22:45
#14

#13 Att en pappa leker med sin dotter och underlivet råkar låta? Det är väl bättre att han låtsades som ingenting än gjorde en stor grej av det?

Milkshake
2018-04-10 02:36
#15

#14 Så uppfattar inte jag texten. 

"en gång tog han mitt ben och drog det fram och tillbaka så det typ klickade emellan mina ben och han lådsades inte veta vad det var och fortsatte. "

Det beror nog på hur man läser det. Om det är menat som du säger, att han inte gör en stor grej av det så visst. Men för mig låter det som att han låtsas inte veta vad det är men nyfiket fortsätter.  Och det känns inte okej.

[134643]
2018-04-10 12:17
#16

#15 Ja, vi läser det olika. Men det visar ju bara på att det är helt omöjligt för oss att veta vad ts pappa tänker, åt båda hållen :) Jag tycker fortfarande att ts ska prata med någon om det.

Fattaringenting
2018-04-16 15:31
#17

Alltså jag tror ingen pappa typ "tänder" på sitt egna barn men om man inte står så nära sin pappa så kanske ?

Milkshake
2018-04-16 18:14
#18

#17 Där har du tyvärr väldigt fel.

[134643]
2018-04-16 22:03
#19

#17 Tyvärr så händer det absolut. Hur har det gått ts, har du pratat med någon?

Äppelsnäckan
2018-04-20 19:18
#20

Att du ens får tanken på att din pappa kanske tänder på dig visar att något inte står rätt till. Man misstänker inte sånt utan vidare. Hur är relationen till din pappa i övrigt? 

Angående det med porr så kan man kolla på saker som inte tillhör området man själv "håller på med", så att säga. Jag kan tänka mig män kan titta på young girl/father utan att tända på småflickor och utan att någonsin sätta dessa dragningar i verket, men jag förstår verkligen din misstänksamhet ändå.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
Kyllan56
2018-04-21 20:13
#21

Lita på din känsla!❤️

Finns flera varningstecken, ett är att du känner obehag och inte vill krama honom. Så kände jag för min pappa och det fanns fog för det. Ett annat är när han höll på med dina ben och att han kommenterar din BH. Jag förstår dig!

Att han söker på äldre fäder som straffar ung flicka ytterligare ett observandum.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: