Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 790 ggr
akvarium123
4/7/18, 7:56 PM

Raka sig

Alltså detta är Såå pinsamt men måste ändå fråga det någonstans tänker jag.

Jag har så håriga ben som jag verkligen inte vill ha. Har jättemycket hår på dom men vet inte hur jag ska få bort det. Sedan så har jag väl lite hår på det mellan benen om man kan säga så vilket är ÄNNU PINSAMMARE!! Det är så mycket hår och jag vill inte ha det. Tycker det är JÄTTEPINSAMT att ha det. I armarna växer det ännu inte, vilket jag tycker är skönt😂 men det kommer det med, tyvärr.

Är livrädd för den här mustaschen jag fått (som jag fullkomligt hatar för att den är så PINSAM) då frisören fortfarande säger att det bara blir problem senare i livet så jag vågar inte raka eller vad man gör där heller. Är jätterädd över detta! Vill inte att det ska börja växa på 1 dag som han säger till mig att det kommer göra! Tänk om han har rätt…

Har börjat få skägg också säger en del men själv inte sett något så kan inte säga att jag har det eller inte. Och är inget jag stöd mig på ännu men kommer göra det senare ju!

Men hur får man bort allt detta?? Gillar verkligen inte vaxning tror att det kommer göra ont och bli jobbigt. Så ingen vaxning tack.

Är det typ att man får raka sig på något sätt?? Eller är det någon annan metod??

Jag är ju rädd över att jag ska skära mig och så då det hände min brorsa så någon som kan något om sådant. Är det svårt att raka sig alltså överallt och något jag bör tänka på??

Har hört att det kan komma fram utslag eller något men gäller det bara vid vaxning och att det kan börja klia det första dygnen. Ska jag då klia mig på könet hela dagen då?? Det ser ju inte så bra ut 😂😂! Men hjälp alltså!

Var bör man raka sig och var bör man inte raka sig??

Benen är verkligen prio ett samt mustaschen och könet lite efter. 

Är en kille på 13 år. Alltså är det normalt att raka sig ens??

Och är det inte pinsamt att plötsligt inte ha hår kvar vid exempelvis benen. Dom kommer väl undra??

Alla tips välkomnas. 

Budgeten finns där. Maxbudget är väl 1000kr om man nu kommer upp i det.

Mvh

En person som gärna vill raka sig!

Annons:
_Fisken
4/7/18, 8:02 PM
#1

Du kanske har sånt arv som gör dig hårig? Som kille/man rakar man sig normalt i ansiktet. Mustasch eller inte - smaksak.  Varför funderar du på hår på benen o på könet?  Det är normalt.  Åtgärda hellre det att du tycker du är pinsam. Det är du inte - tycker jag. 

Om du ska raka dig o är rädd för att skära dig så skaffa rakapparat.

akvarium123
4/7/18, 8:21 PM
#2

#1 Ja mamma har jag nog fått det ifrån.

För att jag har JÄTTEMYCKET hår där. Känns som om man snart kan göra flätor på könshåret haha skämt åt sido det känns inte bra att ha så mycket iallafall!

Ska kolla på rakapparat. Den kanske är bra!

_Fisken
4/7/18, 8:31 PM
#3

Jag kan raka mig ibland nertill men inte slätraka. Tar det värsta…..
Raka dig i ansiktet. Sen om du måste raka dig varje dag - gör det. Det är normalt.

Acceptera dig själv.  Du är fullt normal.

Novachan
4/7/18, 8:43 PM
#4

Det är absolut inte pinsamt att ha hår på kroppen. Är helt naturligt. Alla har vi mer eller mindre hår och det kommer i olika åldrar. Är också normalt att ta bort hår om man så vill, men det är inget man måste göra.

Finns också folk som kan bli avundsjuka på att en person har fått hår innan den själv 😉

akvarium123
4/7/18, 8:44 PM
#5

#3 Ok. Raka sig i ansiktet?? Vad är det??

Har ju finnar också. Skadas inte dom??

Jag vill ju acceptera att det är som det är men jag tycker det är så pinsamt och att vara i ett omklädningsrum med andra personer på idrotten (Bara killar då alltså) gör ju inte det roligare när man knappt själv kan se på den och inte acceptera det. Gillar inte min mustasch eller håret på benen eller könet…

_Fisken
4/7/18, 8:49 PM
#6

Du har fel kroppsuppfattning. Du är helt ok. Att börja raka sig i ansiktet när man är 15 eller 13. Spelar roll? 
Finnarna? Finns väl bra medel för de på apoteket så vitt jag vet. 

Om de andra har fjun o du har hår så visar det att du är mer utvecklad än dem. Raka bort mustaschen då. Varje morgon. Inget ovanligt med det. Det gör jag varje morgon. Du ska själv anse att du är perfekt som du är. Fulländad.

Annons:
akvarium123
4/7/18, 9:06 PM
#7

#6 Ja! Men är det normalt att raka sig??

Men kan man få utslag efter att den här rakapparaten varit i farten eller är det bara vid vaxning??

_Fisken
4/7/18, 9:25 PM
#8

Jag har på rakvatten eller luktfritt rakvatten. Inga utslag. Vaxning är för kvinnor (tycker jag).  De säger att det ska vara bättre att ha på rakvatten FÖRE rakningen. Har inte testat det. Ska göra det. Ibland kan det svida lite efter rakningen men det går över. Inga röda "spots" ialla fall.  Jag har en burk Nivea på jobbet som jag smetar på ibland. Speciellt på vintrarna då luften är torr.

silverfiisk
4/8/18, 10:21 AM
#9

Snälla, snälla, snälla TS, du måste verkligen försöka sluta oroa dig för allt. Det måste ju vara extremt jobbigt att gå runt och vara orolig hela tiden? Var den du vill vara och strunta i vad alla andra tycker. Det är inte pinsamt att ha hår på kroppen, alla har det. Vill du ta bort det så gör det, men gör det då för din skull, inte för någon annans. Man kan raka med en rakhyvel eller rakapparat, eller så kan man vaxa. Det finns även en kräm (t.ex från veet) som ska ta bort hår. Som sagt, gör det som du tycker känns bäst och bry dig inte om vad andra tycker.

papa-bear
4/8/18, 2:05 PM
#10

normalt att raka sig? beror på vilken kultur du tillhör. hårväxten i ansiktet kallas skägg, det kan du googla på. vill du vara slät och len i ansiktet bör du raka dig, men vill du ha skägg eller mustasch, låt bli rakhyveln eller rakapparaten.

har du inte vuxit upp med män som rakat sig är det ju svårt att förstå vad grejen är. själv rakade jag mig första dagen på sommarlovet mellan mellan- och högstadiet, så det är lite därför jag retar mig på det här uttrycket "skäggbarn" som invandrarfientliga slänger sig med, ungefär som att man måste vara myndig för att ha skägg.

akvarium123
4/8/18, 2:13 PM
#11

#10 Jag vill inte ha något hår i ansiktet det är det jag vet och inte heller på benen. Men går det att ta den här rakapparaten på benen också??

papa-bear
4/8/18, 2:22 PM
#12

varför vill du inte ha hår på benen? börjar du raka dig eller vaxa, så är du ju fast vid det. jag är hårig och när de tar ekg vid hälsokontroller så rakar de mig på bröstet där kontakterna skall sitta. och tro mig, det är jobbiga 2 veckor innan det har vuxit ut och då handlar det om 2 punkter om 3 cm i diameter.

Äppelsnäckan
4/10/18, 10:51 PM
#13

Om du vantrivs med ditt hår, köp en rakhyvel och raka dig. Don't overthink.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
_Fisken
4/11/18, 5:54 AM
#14

Blek hellre håren då på benen så inte de syns om de nu är mörka. Som jag förstått så är det bättre än att raka sig för det blir stubb och sen måste du underhålla rakningen på benen hela tiden. Blir ett jäkla jobb. 
Bättre att du accepterar dig själv tycker jag. Raka dig i ansiktet ist.

Upp till toppen
Annons: