Övrigt

Bli mer social

2018-04-08 19:55 #0 av: Eelliiee

Hej! Jag går i 7an och har ett litet problem. Jag tycker alltid att jag är den som sitter tyst då och då medans andra pratar osv. Jag är inte heller så ofta hos kompisar utan går direkt hem efter skolan och kollar på serier hela dagen typ. Jag ser andra som går i 7an i området och de träffar massor med nya människor från andra skolor och skriver med jättemånga på typ snapchat. De umgås också ganska mycket med killarna (är tjej), men jag umgås bara med tjejer vilket jag vill ändra på.
De jag vill är att bli mer social tex att jag pratar mer med folk.
Att jag umgås mer med mina vänner efter skolan eller med andra nya människor.
Att umgås mer med killarna.
Kan någon ge mig tips? Skulle betyda så sjukt mycket!

Anmäl
2018-04-08 22:32 #1 av: Corgitok

Var med på läger, sporter och olika organisationer. Där får man alltid vänner och övar på att bli mer social :)

Anmäl
2018-04-09 07:48 #2 av: shia

Som ovan samt om ni har grupparbete sätt dig med någon ny å jobba bra å prata mycket.
Haha för tre år sedan hade jag typ 1 vän, hon gick på annan skola... Men när jag började i ny skola försökte jag prata, skoja, skratta och det funkade :) samt är jag med i ungdomssektionen på ridskolan och då lär man kännsa många, både dem i us, äldre och yngre. På tävlingar lär jag mig känna mycket folk samt på travet under travtävlingar

Anmäl
2018-04-09 16:12 #3 av: akvarium123

Åh vad jag känner igen mig! 

Är dock alltid med kompisar i skolan men väl när jag ska hem så går jag direkt hem och aldrig till någon kompis, tyvärr. Förut så hängde jag med kompisar jättemycket idag så gör jag det mest i skolan. Annars så är jag själv. Har nog inte följt med någon kompis hem sedan för 3 år sedan. När min bästis slutade och flyttade och idag så ses vi knappt. Men nu så vågar jag ju inte prata med någon heller om att vi kan göra något efter skolan. Men jag skulle nog ta och bara börja försöka iallafall vara med någon på rasterna. Kanske på morgonen innan skolan i korridoren och efter skolan. Bara det är ett stort framsteg enligt mig att försöka få kontakt! Att sedan göra något efter skolan kan ju vara att gå på bio, gå på stan, gå till donken haha brukar mina kompisar alltid lägga ut på snap! Sen ifall dom gör något efter det vet jag inte då dom inte har lagt ut något där. Näe men att göra något ute skulle jag nog tyckt vore skönt och inte vara hemma så hastigt hos någon. Men som sagt att ta tag i det redan nu är nog en toppen ide! Då har man ju någon/några att vara med på sommarlovet!

Lycka till nu och hoppas att det löser sig!

PS Ifall du vill prata med någon så kan du prata med mig. Vore ju kul om man kunde prata med någon, även fast att det inte är face mot face!

Anmäl
2018-04-09 20:39 #4 av: Eelliiee

#3 Typ exakt är det för mig också. Skriv gärna privat till mig om du vill :)

Anmäl
2018-04-10 20:01 #5 av: akvarium123

#4 Absolut skriver ett meddelande till dig nuSkrattar.

Anmäl
2018-04-16 15:38 #6 av: Fattaringenting

Jag med! Jag svarar om någon frågar och kan prata lite mer om saken men jag är aldrig bokstavligen aldrig den som tar insiativ att börja fråga eller prata

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.