Annons:
Etikettövrigt
Läst 888 ggr
Eelliiee
4/8/18, 7:55 PM

Bli mer social

Hej! Jag går i 7an och har ett litet problem. Jag tycker alltid att jag är den som sitter tyst då och då medans andra pratar osv. Jag är inte heller så ofta hos kompisar utan går direkt hem efter skolan och kollar på serier hela dagen typ. Jag ser andra som går i 7an i området och de träffar massor med nya människor från andra skolor och skriver med jättemånga på typ snapchat. De umgås också ganska mycket med killarna (är tjej), men jag umgås bara med tjejer vilket jag vill ändra på. De jag vill är att bli mer social tex att jag pratar mer med folk. Att jag umgås mer med mina vänner efter skolan eller med andra nya människor. Att umgås mer med killarna. Kan någon ge mig tips? Skulle betyda så sjukt mycket!

Annons:
Corgitok
4/8/18, 10:32 PM
#1

Var med på läger, sporter och olika organisationer. Där får man alltid vänner och övar på att bli mer social :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

shia
4/9/18, 7:48 AM
#2

Som ovan samt om ni har grupparbete sätt dig med någon ny å jobba bra å prata mycket. Haha för tre år sedan hade jag typ 1 vän, hon gick på annan skola… Men när jag började i ny skola försökte jag prata, skoja, skratta och det funkade :) samt är jag med i ungdomssektionen på ridskolan och då lär man kännsa många, både dem i us, äldre och yngre. På tävlingar lär jag mig känna mycket folk samt på travet under travtävlingar

akvarium123
4/9/18, 4:12 PM
#3

Åh vad jag känner igen mig! 

Är dock alltid med kompisar i skolan men väl när jag ska hem så går jag direkt hem och aldrig till någon kompis, tyvärr. Förut så hängde jag med kompisar jättemycket idag så gör jag det mest i skolan. Annars så är jag själv. Har nog inte följt med någon kompis hem sedan för 3 år sedan. När min bästis slutade och flyttade och idag så ses vi knappt. Men nu så vågar jag ju inte prata med någon heller om att vi kan göra något efter skolan. Men jag skulle nog ta och bara börja försöka iallafall vara med någon på rasterna. Kanske på morgonen innan skolan i korridoren och efter skolan. Bara det är ett stort framsteg enligt mig att försöka få kontakt! Att sedan göra något efter skolan kan ju vara att gå på bio, gå på stan, gå till donken haha brukar mina kompisar alltid lägga ut på snap! Sen ifall dom gör något efter det vet jag inte då dom inte har lagt ut något där. Näe men att göra något ute skulle jag nog tyckt vore skönt och inte vara hemma så hastigt hos någon. Men som sagt att ta tag i det redan nu är nog en toppen ide! Då har man ju någon/några att vara med på sommarlovet!

Lycka till nu och hoppas att det löser sig!

PS Ifall du vill prata med någon så kan du prata med mig. Vore ju kul om man kunde prata med någon, även fast att det inte är face mot face!

Eelliiee
4/9/18, 8:39 PM
#4

#3 Typ exakt är det för mig också. Skriv gärna privat till mig om du vill :)

akvarium123
4/10/18, 8:01 PM
#5

#4 Absolut skriver ett meddelande till dig nu😃.

Fattaringenting
4/16/18, 3:38 PM
#6

Jag med! Jag svarar om någon frågar och kan prata lite mer om saken men jag är aldrig bokstavligen aldrig den som tar insiativ att börja fråga eller prata

Annons:
akvarium123
4/16/18, 5:04 PM
#7

#6 Jag är nog den som lägger alla spelkorten på bordet direkt haha. Ifall man inte gillar mig så gillar man mig inte. Att jag ska spela ett spel och försöka vara någon annan är ingenting för mig. Vet att jag fått ta emot väldigt mycket negativitet pga detta men det finns dom som gillar mig också över att jag just lägger upp alla korten på bordet.

[Grynet04]
4/24/18, 8:32 PM
#8

Vet att det här är lite sent, men vill bara säga att jag känner igen mig sjukt mycket… började sjuan det här året och tappade kontakt med många vänner för vi började i olik klasser. Jag har liksom nt någon jättenära vän just nu som jag e med på fritiden lr så Vet att vissa i min klass fått jättebra vänner över internet men vet inte vart jag ska hitta någon…

akvarium123
4/26/18, 7:14 PM
#9

#8 Detta är så synd tycker jag att man kan komma i en klass där man inte känner någon också ska man försöka bli kompis med vissa som är bästisar sedan tidigare på den andra skolan.

Jag blev mobbad på min gamla skola av 2 personer vilket läraren inte såg (vilket var tur nu i slutändan) också hamna jag i deras nya klass. Men jag har hittat nya vänner och jag tycker nu i slutändan det var bra att jag blev mobbad av dom. Annars kanske jag inte skulle kommit i den här klassen. 

Idag så har mobbarna nog förstått att dom inte kommer kunna mobba längre och att ingen bryr sig om dom längre (för att dom har mobbat så mycket så ingen vill vara med dom vilket är synd). Men nu har dom förstått detta och vill mer än gärna vara med i det kompisgänget jag är med i. 

Men annars när jag vill vara ensam för nu har ju jag enorma skuldkänslor och då brukar jag vilja vara ensam så mycket som det går och då sitter jag vid en parkbänk och gråter. Och sedan kommer jag till lektionen igen. (Då skippar jag lunchen alternativt äter borta/tar med hemifrån). För då mår jag så dåligt av skuldkänslorna. Men annars går det faktiskt bra för jag har bra vänner men när jag inte vill vara med längre och gråta så får jag göra det.

Upp till toppen
Annons: