Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 772 ggr
Tokyo
4/10/18, 10:05 PM

menskopp i mer än 12 timmar?

Jag köpte nyss en menskopp som jag idag använde för andra gången. Det är en OrganiCup, och det står att man kan ha i den i upp till 12 timmar, men att man kan behöva tömma den oftare beroende på flöde. Jag satte i den imorse vid halv 8, och tog ur den nu lite efter 9. Den var inte ens halvfull, så jag undrar om man kan ha i den längre än 12 timmar om den inte behöver tömmas? Eller varför kan man bara ha i den i "upp till" 12 timmar?

Annons:
Calcifer
4/10/18, 10:28 PM
#1

Gissningsvis har det helt enkelt med hygien att göra, att bakterier kan bildas och därför ska man försöka att inte ha den inne längre än så. En del tömmer och sköljer/tvättar den oftare, andra inte. Man måste känna efter lite kring hur god hygien man kan hålla. Är man noga med handhygien och kopphygien så är det ju mindre risk än om man slarvar med det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annielle
4/10/18, 11:00 PM
#2

Håller med om det som redan skrivits, är ju dessutom onödigt att råka få en bakterieinfektion bara för att man inte tömmer och tvättar/sköljer menskoppen tillräckligt ofta. 12 timmar är ju rätt länge ändå och särskilt jobbigt är det ju inte att tömma och skölja ur den så sällan eller?  Skulle man glömma den längre någon gång  då och då är det säkert ingen fara där emot.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Tokyo
4/11/18, 1:33 PM
#3

Okej, tack för svaren!

Upp till toppen
Annons: