Annons:
Etikettövrigt
Läst 508 ggr
whoppydough
2018-04-16 10:40

Billigt vandrarhem i göteborg?

Jag och 3 kompisar tänkte göra en resa till Göteborg under sommaren, gå på stan och kanske åka ut till Tjörn och bada någon dag och bara mysa.  Problemet är att vi behöver någonstans att bo. Ingen av oss är 18 än på 1 år så vet inte ens om man får bo utan målsman någonstans i stan så informera mig gärna om det :). OM det nu går att bo skälv när man är under 18 i stan så undrar jag om någon känner till något billigt vandrarhem eller nån stugby/camping relativt nära stan som inte kostar typ 3000 kr natten.  

Bodde förra sommaren 4 tjejer ensamma i en stuga på en camping och alla var under 18. Det kostade bara nån hundring per natt och vill veta om det finns något motsvarande i GBG. Bara ett 4 bäddarsrum, behöver inte finnas frukost och fin toa utan det kan vara rätt skruttigt. Vi tänkte stanna i typ 3 nätter i augusti kanske och vill helst inte bli ruinerade (vi är fattiga studenter).  Ska man slösa pengar vill man ju inte göra det på boendet då vi mest kommer vara ute på stan.

Annons:
Maria
2018-04-16 10:52
#1

Nu kan jag ingenting om boenden tyvärr men du skriver åka ut till Tjörn och bada? Det finns mängder med fina öar och badställen som ligger bra mycket närmre Göteborg än just Tjörn.

Bara så du vet😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sp0ngeb0b
2018-04-16 11:46
#2

Vet inte hur det är med åldern, men jag har varit i Göteborg en hel del med mitt idrottslag och så gott som alltid bott så billigt som möjligt. Vi har bl.a. bott på Göteborgs vandrarhem och i Lisebergsbyn. Kan dock tänka mig att Liseberg inte är så billigt under sommaren men kan ju vara värt att kolla upp i alla fall. På vandrarhemmet kan man köpa till frukostbuffé för en billig peng, och på Lisebergsbyn ingår det om jag inte minns fel. Där finns lite olika sorters boende att välja mellan, både vanliga rum typ vandrarhem, men även stugor. 

Ni kan ju annars kolla typ hotels.com eller trivago efter det billigaste och sedan ringa dit och fråga om åldersgränser.

akvarium123
2018-04-16 16:23
#3

Alltså nu vet inte jag om ni orkar detta men ett förslag bara om ett vandrarhem. 

Dock är det i Vårgårda/Alingsås men där går ju buss till stationen och sedan är det ju bra tågförbindelser. Men så långt kanske ni inte är intresserade av att åka??

Att åka i det kollektiva kostar väl som max 120 kr för alla 4 men det är ju om ni är beredda att ta den tiden.

Upp till toppen
Annons: