Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 824 ggr
Travis D
4/16/18, 1:02 PM

Skola -.-

Alla mina kompisar börjar på en skola. Men pappa tyckte en annan skola verkade bättre och anmälde mig till den skolan där jag fick 11 reserv plats. Jag hatar den skolan och sa till mamma att tacka nej till den och säga upp min anmälan. Men skolan ALLA mina vänner började på (jag bor dessutom bredvid den 5 min bort) blev full.. Så nu måste jag börja på en skit (ursäkta språket) skola 20 minuter bort. Och är så jäkla arg på pappa för jag alltid har haft svårt att få nya vänner och när jg har fått 5 st så gör han så vi skilljs åt och nu har jag inga. Jag måste dessutom suta på ridskolan jag rider på då mamma inte har råd med 8000 kr om året till ridskolan och 2 hästar.. och ridskolan var ända gången jag skulle träffa min kompis liksom när jag går i den nya skolan så nu kommer jag typ inte ha några vänner… 

Asså jag HATAR att föräldrarna bestämmer skola.. Det ända jag ville va att gå i samma skola som mina syskon och vänner men nu sitter jag fast i en skit skola utan någon jag äns känner! Jag har aldrig varit på skolan och alla i klassen jag typ snackat med + mitt crush ska börja på samma skola som mina vänner och mina syskon.. Om pappa inte lagt sig i så hade jag gått med mina vänner och allt hade varit bra eller i alla fall som vanligt!

Nu fick jag skriva av mig lite ni behöver inte läsa eller något behöver bara skriva av mig..

Annons:
-Aida-
4/16/18, 2:43 PM
#1

Att den andra skolan är full brukar ändå inte vara nå problem om man vill förflytta sig till den. Dom kan göra undantag för en enda elev, de har skolor gjort för mig fast de varit fullt. Prata med din mamma så kanske hon kan hjälpa dig.
Tyvärr bestämmer föräldrar väldigt mycket ibland.

Sindri
4/16/18, 2:54 PM
#2

Gå till den skolan du vill gå i. Se till att få prata med rektor, kurator eller studievägledare och berätta hur du känner. 

Om skolan har möjlighet att ta emot dig kommer de att göra det och prata med dina föräldrar.

Men du kanske kan ta reda på lite mer om den andra skolan. Fråga din pappa vad han grundade sitt beslut på. Det kanske inte är så illa som du tror?
Sedan kan det ibland vara bra att byta miljö och vänner, din pappa tänkte säkert på din framtid. 
Kanske den nya skolan är känd för att eleverna får bra resultat? Det låter lockande, men behöver inte vara biljetten till en bättre framtid, vissa skolor är bra på att ge överbetyg. (Har själv erfarenhet från en känd friskola som inte var bra.)

Försök att inte bara vara arg utan få en konstruktiv diskussion med din pappa. Som förälder skulle jag aldrig ta ett sånt beslut utan att involvera mitt barn, men fråga honom vad hans skäl är.

Travis D
4/16/18, 3:03 PM
#3

#2 Pappa hade fått tips av sin kompis om skolan, den är konst inriktad.

Vi har pratat med skolan och dom har fyllt alla klasser till max, det är en ganska populär skola. Så jag fick inte plats. Hatar den skolan och har hatat den sedan jag och pappa åkte och kollade på den. Enligt dom så skulle det vara en skola där man lär sig rita och sjunga men skolan ligger 45 minuter bort med buss (då måste jag åke klockan 07.00) Men jag och mamma fixade så jag kom in på en annan skola lite längre bort än skolan mina kompisar går på.

Sindri
4/16/18, 5:39 PM
#4

Hoppas du kommer att trivas där då, men kom ihåg att om du inte gör det så kan du själv gå och prata med den skolan där dina kompisar går och fråga om du kan få flytta dit. Ofta kan man ordna sådant när terminen kommit igång. Skolan kan var full nu, men det kan hända mycket, folk flyttar, en del söker till flera skolor och tackar nej i sista minuten etc.

LinneaWik
4/16/18, 6:29 PM
#5

Hoppas att det ordnar sig :/

MonicaLagerquist
4/16/18, 7:10 PM
#6

Vad är det som hindrar dig från att åka till ridskolan även om du inte rider där.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Travis D
4/16/18, 9:19 PM
#7

#6 Har inte tid. Måste plugga och rida Nysve och Kakan och vila och har inget där att göra om jag inte rider.

Vikan
4/16/18, 9:40 PM
#8

#7 under någon termin när jag red på ridskola tvingade jag med mig vän typ varje vecka. Alltid uppskattat med extra hjälp och kameraman, så inte helt omöjligt för dig att följa med ändå

tiger tok
4/17/18, 5:57 AM
#9

#7 kan du inte fråga om du får mocka, smörja, sopa, rykta osv då?

MonicaLagerquist
4/17/18, 8:39 AM
#10

#6 Vadå inget att göra du skulle ju träffa din kompis som rider där.

Stolt ägare till fem La permer

Travis D
4/17/18, 3:38 PM
#11

#10 Menar att jag har inte tid att bara hänga där somsagt då jag har annat att göra

MonicaLagerquist
4/17/18, 3:39 PM
#12

#11 Men du skulle ju inte bara hänga du skulle ju umgås med din kompis.

Stolt ägare till fem La permer

silverfiisk
4/17/18, 3:58 PM
#13

TS, försök vara lite positiv så ska du se att det blir bra :) Ge skolan en chans, gillar du den inte så går det alltid att byta. Du kommer att få nya vänner, så det behöver du inte oroa dig för.

Annons:
Upp till toppen
Annons: