Annons:
Etikettfamiljen
Läst 451 ggr
akvarium123
2018-04-18 16:02

Hitta nya vänner!

Hej!

Alltså jag försöker verkligen hitta fler vänner. Har hittat 5 st bra vänner men det finns ett väldigt tråkigt problem i det hela. Dom har en vän till som vi kan kalla för Pelle som just nu försöker att göra så att jag inte får bli deras vän. Har verkligen försökt och viljat bli kompis med Pelle också men han vill verkligen inte. När jag väl kommer i närheten så säger Pelle att jag spottat honom i ansiktet (vilket jag absolut inte skulle göra och verkligen inte på någon person). Antagligen för att han vill att jag inte ska bli en i gruppen. Men vill så gärna bli vän med allihopa men just nu helst de där andra 5. Men hur ska jag komma in i "gruppen" när han bara vill snacka skit om mig för att få mig att låta så hemsk som möjligt!

De andra 5 är riktiga vänner som bryr sig om än!

Hur ska jag komma in i denna gruppen/bli vän med dom 5 (6)??

Annons:
silverfiisk
2018-04-18 16:50
#1

Har du berättat för dom andra hur du känner och hur hen beter sig mot dig? Om dom är riktiga vänner så kommer dom nog att släppa in dig i gruppen även om en person inte vill vara din vän. Försök att prata med ''Pelle'' och dom andra, så kanske ni hittar en lösning :)

akvarium123
2018-04-18 17:08
#2

#1 Jag har väl sagt det mest på ett normalt sätt, kommit in i gruppen lite men när det blir lite väl mycket så kan ju Pelle då bli "rasande" och hitta på allt möjligt. Men jag tror dom ser det men det är ju en ganska stark individ Pelle också. Inte så att han är bossen utan lägst i rank om man kan säga så men han är ändå bossen över vilka som får gå med och inte. De andra 5 skulle inte ha något ont mot att jag är med dom. Tror Pelle mest är rädd för att själv komma att bli utstöttad från gruppen (tror han blev mobbad förut) och vill nu inte tappa sina vänner typ. 

Sedan ska jag säga att jag är ju enormt feg med att fråga om nån vill göra något men att vara med nån i skolan det vill/vågar jag ju! Men sedan hemma, näpp. 

Blir bara så arg när någon faktiskt säger att jag gjort något jag inte har gjort egentligen och som inte vill mig något positivt!

Upp till toppen
Annons: