Annons:
Etikettövrigt
Läst 789 ggr
Fettkonstig
4/19/18, 8:38 PM

Så pinsamt hjäääälp!!!!

Hallå! Jag är ny här och jag har såååån ångest. Ska förklara: Igår på svenskan i skolan hade vi ett arbete som man fick jobba lite fritt med. Så jag och mina bästa kompisar gick ut ur klassrummet och satte oss i ett annat litet isolerat arbetsrum. Där satt vi och skojjade och pratade SNUSK! Vi pratade med hög ton utan att tänka… efter ett tag kom vår lärare (en man) in och sa ”bara så ni vet så är inte detta rum isolerat längre, eftersom det är en spricka i dörr karmen. Så ni får gärna prata lite lägre” Asså sååååå pinsamt, han och hela vår klass hade alltså hört ALLT vi snackat om. Jag har haft denna lärare i typ två år så han ver ju att vi är lite snuskiga, men inte så snuskiga!!!! Som tur är detta sista terminen vi har honom, så… Men ändå, hur ska jag kunna stå ut att träffa honom typ varje dag ända tills sommarn!?!?! Hjälp! (Visste inte i vilken ”grupp” jag skulle lägga detta inlägg i så det fick bli övrigt)

Annons:
MonicaLagerquist
4/19/18, 8:40 PM
#1

Det är bara att ruska av sig det och gå vidare.

Stolt ägare till fem La permer

Tjeja
4/19/18, 8:46 PM
#2

Tror inte han bryr sig speciellt mycket din lärare! På sin höjd att han kan le åt saken och skratta åt sina egna minnen när han själv var i tonåren och tyckte det var kul att prata snusk. ;-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Fettkonstig
4/19/18, 8:46 PM
#3

#1 men hur ska jag?! Han tycker ju att vi ör världens freak?!

MonicaLagerquist
4/19/18, 8:47 PM
#4

#3 Tror jag knappast att han tycker.

Stolt ägare till fem La permer

vallhund
4/19/18, 8:49 PM
#5

#3 Han uppfattar dig nog som en ganska normal tonårstjej.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annette
4/19/18, 8:49 PM
#6

Han har nog hört värre saker 🙂

Annons:
akvarium123
4/19/18, 8:52 PM
#7

Ojdå! 

Då skulle jag nog knappt få gå kvar i skolan😂.

Fettkonstig
4/19/18, 8:52 PM
#8

#5 Asså vi pratade om killars könsorgan osv…

Fettkonstig
4/19/18, 8:52 PM
#9

#5 Asså vi pratade om killars könsorgan osv…

Fettkonstig
4/19/18, 8:53 PM
#10

#6 Tror jag knappast att han har…

Calcifer
4/19/18, 8:53 PM
#11

Min klass på gymnasiet blev rätt kända för de extremt grova och sexuella saker vi kunde diskutera i klassrummet, högt och tydligt så att vem som helst hörde. Vi chockade de som kom till oss andra året för att ha sexualkunskap för vi var tydligen en av de första klasserna som hade noll skam och t.o.m. såg det som en otroligt kul tävling tjejer mot killar när vi skulle ge exempel på ord man kunde använda som substitut för våra olika könsorgan. 

I princip alla jag pratat med om det tyckte det var hysteriskt roligt, både elever och lärare. Ingen kollade snett på oss, och en gång fick vår lärare gå ut ur klassrummet för hen skrattade så hysteriskt åt sakerna vi sa. 

Så helt enkelt, se det som en rolig fadäs istället. Läraren uppfattar er absolut inte som "freaks", och har förmodligen inte kunnat låta bli att le över hela grejen för sig själv. Skratta åt er själva istället för att skämmas.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fettkonstig
4/19/18, 8:58 PM
#12

#11 grejen är bara att vi går i års kurs 7….

Calcifer
4/19/18, 9:00 PM
#13

#12 Spelar väl ingen roll? Det är ju runt den åldern de flesta börjar komma in på det där med sexualitet så är absolut inget onormalt alls. Skillnaden mellan det ni pratade om och det min klass pratade om var väl snarare att då vi var några år äldre hade vi fler erfarenheter som vi pratade om.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Tjeja
4/19/18, 9:02 PM
#14

Precis som #11 skriver! Skratta åt det istället! Läraren lär knappast vara förnärmad utan var nog snarare road. Kan inte tänka mig annat! Så vida du inte går i någon strängt religiös skola där all sex är typ förbjudet att ens prata om.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Vikan
4/19/18, 9:04 PM
#15

Har varit med och diskuterat heltokiga grejer både i högstadiet och nu i gymnasiet. Ingen sa direkt något, särskilt inte lärarna som kunde ha hört något. Det har kommit upp nu när vi gått ur högstadiet och besökts skolans öppet hus och träffat lärarna och pratat minnen, typ

Så tror definitivt som de andra: han kommer inte direkt bry sig om det och har troligen hört värre eller liknande saker

Annielle
4/19/18, 9:36 PM
#16

Ja, en lärare har nog hört det mesta eftersom de träffar ungdomar hela dagarna år efter år och tycker inte att det konstigt just därför, tänk på att läraren också har varit lika gammal en gång i tiden och har upplevt det med sina kompisar också säkert. Finns väl knappt någon som inte har snackat om snuskiga grejer liksom. Släpp det!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Linn Is The New
4/20/18, 4:34 PM
#17

Han har hört betydligt värre saker kan jag lova. I eran ålder blir det allt vanligare att man utforskar och pratar om sexuella saker. När jag gick i nian så pratade jag och mina tjejkompisar ibland om det trots att vi var i klassrummet, och i grupprummen vart det också en hel del snusk prat.  Lärarna skrattade oftast bara med, speciellt dem yngre vikarierna på 18-19 år.  Sen kanske man inte behöva skrika ordet "kuk" i hela skolan så att precis alla hör, men tror fortfarande ingen bryr sig. Tro mig.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

akvarium123
4/20/18, 6:02 PM
#18

#12 Att du går i årskurs 7 spelar ingen roll. Jag gör det och pratar som nog väldigt många andra väldigt öppet om sex och samlevnad. Vi pratar ju om sådant med lärarna också. Minns att det första jag sa till läraren när jag började 7;an var, När kommer vi ha Sexualkunskap?? Det var min första meningar sa i skolan. Tyckte inte alls det var pinsamt och tycker fortfarande inte det är pinsamt att prata om det. Det är ju naturligt egentligen och nu när vi börjar komma upp i den åldern också så är det säkert mer naturligt att prata om det än att inte prata om det. Tror inte ens läraren har tänkt på det. Det är normalt.

Upp till toppen
Annons: