Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 863 ggr
Nellie_e
4/21/18, 11:00 AM

Måste man kort och smal för gymnastik?!

Jag skulle tycka deg vore jättekul att börja på gymnastik. Jag gick på det när jag var 5 år, men då gick jag typ bara 1 termin. En gång frågade jag mamma om jag skulle kunna börja på det med hon sa bara: -Jag vet inte, det är mycket jobb, och svårt, och sen så är det tråkigt. Kanske för henne, men jag kanske tycker det är jätte kul. Hon sa också att det typ var dåligt för min nacke/rygg, efter som jag haft en kotförsjutning (att mina ryggkotor var lite sneda), Men jag är HELT frisk. Gör inte alls minsta lilla ont, jag har ju fått friskhets besked elr vad det heter. Sen så sa hon något som gjorde min arg: -Och man måste vara liten, Smal och kort! VA?, så jag är lång och tjock? Ni som läst mitt första inlägg vet att jag inte är överviktig (absolut inget fel att vara överviktig elr tjock!!!!). Men jag är Visslingen rätt lång. Men ni kanske vet, måste man vara ”kort och smal” för att gå på gymnastik?! Blev rätt ledsen, för jag skulle tycka det var så kul om jag kunde lära mig att hjula och så. Hur ska jag få henne att låta mig gå på gymnastik? Tacksam för svar

Annons:
Äppelsnäckan
4/21/18, 1:56 PM
#1

Hon ska låta dig följa dina drömmar. Förstår inte vad hon har emot att du börjar på gymnastik. Kan du fråga henne rakt ut varför hon inte tycker du ska göra det?

Alla som vill gå gymnastik ska få gå på gymnastik, det med att man ska se upp på ett visst sätt är bara bullshit, blir så trött på det.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Nellie_e
4/21/18, 8:25 PM
#2

Ja….imorgon frågar jag henne. Just nu verkar hon lite irriterad på något:/

Sindri
4/23/18, 8:04 AM
#3

Det var en väldigt dum invändning.
Behöver du skjuts för att ta dig till och från gymnastiken? Det kan vara en anledning, att din mamma inte vill köra dig. Ta i så fall reda på om du kan ta dig dit själv.

Det kan också vara en ekonomisk fråga, men föräldrar vill sällan säga sånt till sina barn. Kan du i så fall avstå från något annat.

Många föräldrar (inklusive jag) skulle bli själaglada om deras barn vill syssla med något fysiskt, nu hör man många som klagar över att barnen bara sitter med paddor och mobiler.

Du kan gå till din skolsyster och fråga efter dennes åsikt om gymnastik för din rygg. Kanske är det vissa saker du bör undvika, kanske vissa som är jättebra träning för dig. Då kan du prata med tränaren om det.

Hoppas du orkar fortsätta kämpa för din gymnastik. Vi behöver många i det uppväxande släktet som kan ta hand om sina kroppar.

QueenH
4/23/18, 8:54 PM
#4

Jag är mellan/tjock och jag håller på med gymnastik. Jag går inte på det men jag övar hemma, det är inget problem alls :) Det är jättekul!

powerade
4/24/18, 8:24 AM
#5

Tycker det låter konstigt att du inte får utöva gymnastik bara gör hon inte tycker om det. Är ju inte heller någon jättefarlig träning. Men kan ju vara bra att prata med en läkare eller så om dina kotförskjutningar kanske kommer det märkas av om du gör vissa övningar för mycket? Kroppen mår bra av att göra saker.

Upp till toppen
Annons: