Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 871 ggr
Cornelia Isaksson
2018-04-22 12:25

Så jävla irriterand måste skriva av mig

Är så j"vla trött på framförallt vuxna som förutsätter att jag inte kan göra ett ett skit för att jag har ett funktionshinder närmare bestämt balanssvårigheter så att jag är tvungen att sitta i rullstol. Samma sak när dem pratar över huvudet på mig med min assistent istället för mig extra irriterande är det när lärare i skolan gör det

Annons:
silverfiisk
2018-04-22 12:39
#1

Fruktansvärt fult av vuxna människor att bete sig så. Nästa gång någon pratar över huvudet på dig så tycker jag att du ska säga ifrån! Reagerar inte din assistent på att folk gör så? Jag har själv varit assistent och vet att det ofta är så som du skriver, när någon pratade över huvudet på min brukare så sa jag åt dem att prata med personen istället. Jag tycker att du ska prata med din assistent om det. Hoppas att det blir bättre.

Greta G
2018-04-22 12:45
#2

Ja säg ifrån! Så kan man inte bete sig, viktigt att du säger att det inte är okej för dom kanske är omedvetna om sitt dåliga beteende, Lycka till!

Rafflan
2018-04-22 13:02
#3

Säg åt dem "ursäkta, du kan faktiskt prata direkt till mig :)"
Vet en person som har ett fysiskt funktionshinder, och när folk pratar med honom brukar dem prata som om han vore korkad, och då brukar han svara "hjärnan funkar normalt, det är bara kroppen som är annorlunda" ;)

Cornelia Isaksson
2018-04-22 13:03
#4

#1 jo hon reagerar men jag blir fortfarande irriterand speciellt på läraren i fråga som mycket väl vet att jag kan svara jag menar det är ju balans jag har problem med och inte tal. jag kommer ihåg så väl han frågade henne om jag kunde göra ett prov när jag befann mig vid dom.

silverfiisk
2018-04-22 13:13
#5

#4 Prata med läraren eller rektorn. Vill du inte göra det själv så be din assistent eller vårdnadshavare att göra det. En lärare får inte bete sig så, det är inte okej.

Cornelia Isaksson
2018-04-22 13:16
#6

Ok tack funderar mest på varför han håller på så

Annons:
OnlineCores
2018-04-22 13:26
#7

Okunskap är nog den största orsaken.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Elinmatsdotter
2018-04-23 04:28
#8

Hade jag varit den assistenten skulle jag bara kallt sagt att du kan väll fråga den det gäller hon är ju trots allt här bredvid! Berätta för din assistent hur du upplever situationen så kanske hen kan hjälpa dig att rikta samtalet snyggt mot dig med ett "vad tycker du" och om då inte läraren i fråga fattar kan assistenten säga ifrån skarpare med tex "varför frågar du mig? du kan väll fråga den det gäller? " du ska inte alltid behöva vara den vuxna i samtalet som måste påpeka problemet och verka "otrevlig". Denna läraren borde få en ordentlig tillrätta visning i bemötande av medmänniskor så får inte du bukt på personen skulle jag ha gått till rektorn eller föräldrar.

Upp till toppen
Annons: