Annons:
Etikettövrigt
Läst 1026 ggr
Enförvirradsjäl
4/22/18, 9:32 PM

Vad tycker du är en falsk vän?

Vad tycker du är en falsk vän? 

Jag kan börja!

En person som drar upp gammalt skrock. Aldrig hör av sej förens hon/han är ledsen. Leker med dina känslor. vill ha saker av dej men ger aldrig något tillbaks😭

Annons:
Calcifer
4/22/18, 9:41 PM
#1

Du ska finnas där för dem oavsett när/hur/varför de hör av sig, men de vägrar ställa upp om rollerna är ombytta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Enförvirradsjäl
4/22/18, 9:46 PM
#2

#1 Tror du missuppfattade vad jag menade

Calcifer
4/22/18, 9:49 PM
#3

Nej, jag beskrev vad som är en falsk vän. En falsk vän när någon som är av åsikten att du (generell användning av ordet, sett ifrån deras perspektiv) måste finnas för dem oavsett när de ber om det men de  behöver aldrig ställa upp tillbaka.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Enförvirradsjäl
4/22/18, 9:49 PM
#4

#3 jaha okej! =) Trodde du missuppfattade en mening i min tråd =)

Enförvirradsjäl
4/22/18, 9:54 PM
#5

Sitter just nu och chatar med en falsk vän. skrattar åt hennes svar.

Kirnzy
4/22/18, 10:00 PM
#6

Det finns massa saker som beskriver en falsk vän, men jag skulle säga som #1. Någon som förväntar sig allt men inte ger något, bara bryr sig om sig själv egentligen, någon som pratar och umgås med någon utan att genuint vilja vara dess vän. #5 Tycker jag är väldigt falskt.

Annons:
Enförvirradsjäl
4/22/18, 10:03 PM
#7

#6 Väldigt svårt att inte skratta åt svaren. Personen ljuger rakt upp i mitt ansikte.

Calcifer
4/22/18, 10:03 PM
#8

#5 Men varför pratar du ens med dem då, om de är en falsk vän? Att skratta åt dem tillbaka gör knappast att du kan påstå dig vara mycket bättre själv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Enförvirradsjäl
4/22/18, 10:05 PM
#9

#8 Personen startade  ett bråk för en halv timme sedan. Skrev att jag var falsk osv

Calcifer
4/22/18, 10:07 PM
#10

#9 Och varför fortsätter du prata med dem?  Om de har fel och du vet att de har fel är det väl bara att stänga ner diskussionen istället för att lägga mer ved på elden…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Enförvirradsjäl
4/22/18, 10:10 PM
#11

#10 Stängt ner nu

[Devya]
4/23/18, 10:59 AM
#12

#9 Låter ju inte som om den personen hade fel då du skriver om den här personen och skrattar åt honom/henne.. Förlåt men hela den här tråden känns väldigt konstig. Låter som om du bara vill prata skit om någon och det är något som en falsk vän skulle göra. Tycker du inte om falskhet måste du börja tänka över vad du själv håller på med för det du gör är ju inte heller särskilt ärligt.. Var ärlig med personen istället för att snacka skit och skratta åt henne/honom. Lycka till!

Enförvirradsjäl
4/23/18, 1:42 PM
#13

#12 Är du seriös? Har du ens sett chatten?

Annons:
silverfiisk
4/23/18, 2:08 PM
#14

Jag håller faktiskt med #12. Tycker inte att det är något fel på tråden i sig, men att påpeka att man sitter och skrattar åt vad någon skriver var ju inte nödvändigt. Prata med personen det gäller, tala om vad du tycker och hur du känner. Nu går ju du själv lite bakom ryggen på personen, och det är ju inget som en riktig vän skulle göra.

Calcifer
4/23/18, 3:43 PM
#15

Jag trodde tråden var skapad i generellt syfte, och det ser jag väl inget fel i alls. Däremot känns det nu som om den var skapad med en specifik individ i åtanke och då tycker jag inte man är bättre själv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Äppelsnäckan
4/23/18, 6:44 PM
#16

Kan inte hela backstoryn osv så tänker inte sitta och snacka men att folk här i tråden säger att TS är lika falsk som skrattar, vad vet ni? Ni vet ingenting om situationen. Ni kan väl fråga TS istället varför personen är falsk och vad som hänt? Blir trött på att se moralpredikningar överallt på iFokus bara, don't take it personal.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

AlmaV
5/5/18, 5:19 PM
#17

JAG tycker att det låter som en falsk vän iaf. Ge h*n  en sista chans, och om h*n fortsätter så hör du inte av dig till h*n. Och om h*n  hör av sig så säger du bara hur du känner. Bara h*n  inte blir ledsen eller tar det FÖR personligt. Hoppas allt löser sig. Och hoppas att jag var till lite hjälp iaf… Sorry om jag va lite sen med att svara, men bättre sent än aldrig. Haha ha de bra! Puss o kram

shia
5/5/18, 6:59 PM
#18

Jag tycker en falsk vän, är en som helt plötsligt från ingenstans bara totaldissar å ignorerar en, för att någon dag senare skriva att den inte är sur, för att sedan fortsätta dissa en å ignorera en. För att sedan vilja bli vänner igen…

Travis D
5/7/18, 8:33 PM
#19

måste hålla med #12 men,

Jag tycker en falsk vän är någon som snackar skit, ljuger än rakt upp i fejjan, "byter" vän när den hittar någon "bättre"/lämnar än i stycket och vill sedan bli vänner igen efter att den total dissat. (det var lite om en falsk vän :) )

Upp till toppen
Annons: