Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1748 ggr
Jaghartråkigt
4/25/18, 9:38 PM

Jag behöver en hobby!

Jag är en tjej på 13 år som har skitråkigt på kvällarna. Jag behöver någonting att göra en vanlig vardagskväll. Någon som har något förslag? Jag är väldigt estetisk av mig och gillar musik och dans, även att måla. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Annons:
EmiCar
4/25/18, 9:52 PM
#1

Kanske kan du bara sitta och rita/måla? 

Testa dig fram! Testa olika pyssel såsom skulptering, målning, skissning, vanligt pyssel osv. Om du har husdjur så kan du pyssla/göra saker till de! :)

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Maleficum
4/25/18, 10:16 PM
#2

Det jag gör på kvällarna kan bla vara att lägga pussel, rita, måla (ibland bara färglägga i målarbok för vuxna, en av mina favoriter är Animorphia av Kerby Rosanes som har massa små söta och roliga filurer), pyssla med djuren (sydde pyjamasar till före detta hunden när han levde), spela spel, ser på film/tv-serier, lyssnar på bok (i undantagsfall så läser jag även böcker).

Beroende på vad man gillar att göra kan man ju även sy korsstygn eller brodera.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

DogeLove
4/26/18, 11:05 AM
#3

Om du har någon serie/film eller spel som du tycker om kan du göra en musik video med scener därifrån. Sen läsa böcker (om du har något att läsa) och skriva berättelser! :)

hundtok
4/26/18, 4:27 PM
#4

Börja dansa?

Carrosh
4/27/18, 6:10 PM
#5

Om du gillar att dansa så finns det en youtube-kanal jag måste tipsa dig om, där du kan lära dig olika danser från musikvideos. Det är en tjej som lärt sig koreografin och kör steg för steg igenom hela koreografin. https://www.youtube.com/user/MandyMJiroux/videos

Annars har du ju alltid möjlighet att skapa egen koreografi.

Tipsar också om Pinterest - där finns hur mycket gör det själv-projekt som helst - du lär ha att göra läääänge!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Äppelsnäckan
4/27/18, 10:43 PM
#6

Kolla på koreografier på YouTube och lär dig olika danser. 

Gymma. 

Lär dig spela gitarr.

Promenera.

Yoga.

Skriv dikter/texter.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
tiger tok
4/28/18, 7:19 AM
#7

4H gårdar/klubbar!

Fattaringenting
4/28/18, 9:45 AM
#8

Du kan bli medlem i fritidsgårdar där man kan spela biljard b.l.a, om du gillar att måla kan du ju gå på nån målarkurs. Du kan också tänka att du ska ta vara på varje minut även om du inte har något att göra

akvarium123
4/28/18, 10:56 AM
#9

Hos oss finns en tonårsgård typ där alla mellan 13-25 år är välkomna och hitta på massvis med roliga saker. Där har dom öppet efter kl 13 på vardagar så kan man komma dit efter skolan. Där får man också mat och sådant. Varannan helg så anordnar dom olika arrangemang där man kan göra lite allt möjligt. Från fotboll till parkour till ridning. Också lottar dom ut en shopping-helg till Stockholm. Inte lika ofta dock men då ska man typ göra lite olika uppdrag och sedan så lottas det ifall man klarar allihopa. Allting är såklart gratis. Maten och Stockholmsresorna också. Dock så kostar det ifall man vill köpa något i Stockholm. Men annars är allt gratis. 

Det tycker jag är väldigt kul! Självklart finns det fler saker dom hittar på där. Lazerdome och dataspel också. Men också lite annat. Jag tycker detta är riktigt kul. Jag gör det inte för Stockholmstävlingen utan för att hitta på något!

Emiliaforsberg03
5/2/18, 9:36 AM
#10

Provat ridning? Det är en bra kommunikations sport där man kan träna hållning och som kompromissar bra till dans. :)

Emiliaforsberg03
5/2/18, 9:36 AM
#11

Provat ridning? Det är en bra kommunikations sport där man kan träna hållning och som kompromissar bra till dans. :)

Rosisa00
5/3/18, 4:14 PM
#12

Kanske inte så estetiskt men jag är ganska estetisk och jag älskar att spela datorspel för det finns så himla mycket att välja på. Ja jag är tjej och det är väll inget fel att spela som tjej ellerhur? :)

[LOVEgerbil]
5/9/18, 10:36 PM
#13

#12 såklart inte! Jag spelar också!

Annons:
Travis D
5/10/18, 10:13 PM
#14

Börja rida? (allt jag tänker på heheh)

Upp till toppen
Annons: