Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 787 ggr
Fettkonstig
2018-04-26 07:30

Hon härmar mig!!!

Hej alla! Jag är såå trött på detta nu… det är så att min bästa kompis härmar mig. Vi har känt varandra ända sedan dagis och dessutom bor vi grannar. Jag älskar min kompis för hon är snäll rolig osv. Problemet är bara att hon inland härmar mig. Det är inte på kläder osv utan mer i skolan. Som en uppgift vi har nu är att vi ska skriva om ett ämne och sedan redovisa för varandra det vi har liksom skrivit om (svårt att förklara). Igår fick jag då veta att hon skrivit om EXAKT samma sak som mig!! Jag fick inte veta det utav henne utan utav vår lärare höll upp paperet och frågade vems det var. Sen såg jag att min bästavän snabbt tog papperet. Hon verkar inte fatta att jag bet det eftersom när jag frågar så undviker hon bara det! Detta har hänt flera gånger med andra saker förut också! Jag blir bara less, men jag vill ju fortsätta vara med henne. Vad ska jag göra?

Annons:
Honestyisdead
2018-04-26 07:33
#1

Hon har väl dålig fantasi. Vad gör det? Du skriver ju med egna ord så det blir inte samma. Och om ni är bra vänner är det väl inte värre än att du pratar med henne.

Fettkonstig
2018-04-26 07:41
#2

#1 men det är liksom inte så himla lätt… vi har aldrig haft deb kompis relationen att vi pratar med varandra om sånt, dessutom kanske hon blir ledsen…

Honestyisdead
2018-04-26 08:00
#3

#2 berätta inte vad du ska skriva om då.

Maria
2018-04-26 08:06
#4

Är man bästa kompisar som du skriver så brukar ett sådant "förhållande" tåla att man säger vad man känner. Det kanske är på tiden att ni börjar prata om sådant som faktiskt är viktigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Valkyrija
2018-04-26 08:14
#5

Hon kanske ser upp till dig och tycker att du gör bra/smarta saker och vill göra samma? Se det som en komplimang istället! Förstår att det kan vara frustrerande men du kanske kan hjälpa henne komma på andra ämnen eller göra andra saker? :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: