Annons:
Etikettövrigt
Läst 1003 ggr
Kahja256
5/1/18, 9:21 AM

Rädd för att de ska bli stelt..

Hej Okej, för att förklara snabbt.. Jag har inte haft vänner eller träffat någon i min ålder på 5 år, är idag 15. Idag har jag och en annan från skolan bestämt att vi ska träffas.. Vad ska ja göra?! Är så rädd för att de ska bli stelt.. Är fett blyg och brukar i vanliga fall inte märkas alls.

Annons:
Fattaringenting
5/1/18, 10:42 AM
#1

Om du inte har träffat den personen kan du ju bara bete dig som om om du vore hemma, när jag började på min nya skola så tänkte jag precis så och det gick jättebra

[Platinum]
5/1/18, 10:57 AM
#2

Även om det skulle bli stelt så skulle det väl inte göra så mycket? :) Du kanske kan förklara att du inte träffat så mycket vänner på senaste tiden(behöver ju inte berätta exakt) om personen skulle undra varför du är lite blyg. Även om man är van att umgås med människor så kan det bli stelt. Slappna av och försök att inte tvinga fram något samtalsämne, men se till att ni gör något när ni träffas, typ fikar, bowlar, tar en promenad osv för då kan ni alltid prata om det för att mjuka upp stämningen. Lycka till!

akvarium123
5/1/18, 3:48 PM
#3

Åh detta ska jag ta åt mig. Har inte heller varit med nån kompis på evigheter och ska snart gå och vara med nån tänkte jag. Så alla tips tar jag också tacksamt emot

Upp till toppen
Annons: