Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1330 ggr
Rosisa00
5/3/18, 4:09 PM

Bra sånger med budskap

Jag ska sjunga på en slags festival i våran skola och jag sitte rhär en vecka innan anmälningslappen ska vara inlämnad och har ingen aning om vad jag ska sjunga. Så jag undrar om någon kan hjälpa mig? Vill att låten ska vara i samma tonart som typ de flesta Katy Perrys låtar, Laleh eller lite som Molly Sandén när hon inte sjunger sitt ljusaste. Det kan börja lite mörkare än så men vill liksom att det ska funka bra med min röst eftersom den nästan gör en extra gnista eller vad man ska säga när jg sjunger där uppe. Sen vill jag att den ska handla om något fint som att t ex alla har något problem i livet och jag oxå eller typ om att man är bra som man är, nåt åt det hållet. Try - Colbie Calliat känns för långsam och upprepar samma melodier hela tiden vilket blie långtråkigt och då är det inte kul att sjunga. Som sagt måste jag ha valt innan Onsdag den nionde vilket gör mig lite stressad så alla idéer skulle uppskattas! Ps. Om nåt är fel stavat är det för att jag skrev det här snabbt på mobilen.

Annons:
Vrilen
5/3/18, 4:34 PM
#1

human - Christina Perri

Rosisa00
5/3/18, 6:58 PM
#2

#1 Funderade oxå på den men jag vet inte den får ng va låten jag tar om jag inte hittar nt annat :)

Loka03
5/5/18, 1:31 PM
#3

kanske Freedom av George Michael eller Life on mars av David Bowie? Dom börjar lite mörkt och sedan högt i refrängen. Jag vet att dom är lite gamla men det är bra låtar!:)

Are humans real?👽👽👽

Magrat
5/6/18, 6:02 AM
#4

Laleh - Some die young
VNV Nation - Illusion

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

tiger tok
5/6/18, 6:42 AM
#5

Du får väl känna av om den är för mörk, men Mirrors av Niall Horan är fin!

Rosisa00
5/7/18, 3:15 PM
#6

tack för alla tips :) Ska lyssna på låtarna o se vad jag tycker

Annons:
Upp till toppen
Annons: