Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 880 ggr
Hamstern puff
5/12/18, 10:20 PM

Inga vänner hos pappa

Hejj jag bor varannan vecka hos mamma och varannan hos pappa jag har bott så sen jag var 2 år, men jag har fortfarande inga vänner hos pappa så jag är aldrig ute då. Hos min mamma är jag med vänner nästan varje dag. Vi försöker flytta närmare min skola och mamma. Hur ska jag göra för att få vänner hos pappa???? Snälla hjälp!!!

Annons:
akvarium123
5/13/18, 3:44 PM
#1

Nu ska jag inte låta tråkig om man säger så men ifall du nu redan är med kompisar varje dag hos din mamma är det då inte skönt att få vara borta en stund då när man är hos pappa?? Jag själv har ju inga vänner jag hänger med hemma utan jag är ju med mina klasskompisar i skolan. Resten vill jag gärna vara själv och ha mitt privata liv.

Men alltså har ni grannar så fråga dom. De behöver ju inte vara lika gamla som dig! Bara man hittar på något som båda tycker är kul!

Hamstern puff
5/15/18, 9:06 PM
#2

#1 Jag överdrev lite med varje dag men ganska ofta, men asså vi har inga grannar som är ens i närheten av min ålder inte ett enda barn/ungdom här ju..

akvarium123
5/15/18, 9:15 PM
#3

#2 Ok. Hmm… Det här var svårt att lösa… Jag vet faktiskt inte. Du kanske kan Skype;a ifall det är långt till dona kompisar. Gå hem med dom efter skolan mm. Det är ju ett alternativ som skulle fungera. Ifall du bor på landet med din pappa så kan du ju gå hem till släkt efter att du varit hos kompisen. Allt hänger ju på att du har de förutsättningarna. Annars kanske du kan ta bussen hem eller att din pappa kör hem dig ifall det är långt.

Upp till toppen
Annons: