Annons:
Etikettövrigt
Läst 502 ggr
Travis D
2018-05-17 08:50

Prov och värme

Nu är Äntligen Nationella Proven slut, som man har längtat hahah 😃 Igår hade vi två Matte prov, ganska tråkiga men lätta. Vi fick 1h och typ 20 min eller något sånt. Det ända som var jobbigt var att det var 28 grader i klassrummet! Det var ren plågeri att sitta där inne alla svettades och dörren kunde vara öppen då 5:orna låter högre än ett galet zoo! Och springer runt i korridorerna- det fungerar inte det stör mer än värmen hahah och fönstrerna är mot motorvägen så 🤔 det var varmt iallfall. Utomhus var det nästan värre kändes det som man kom in från typ 25 grader för att sätta sig i ett klassrum där det är 28.

Det jag undrar är hur varmt har ni det? Är det också kokhett hos er eller?🙂

Annons:
shia
2018-05-17 13:06
#1

Tidigare i veckan har vi haft varmt. Men var som varmast to-ti, igår å idag har det varit lite blåsigt å då kallt, men i söndags var det lika varmt som det varmast var förr året hos oss

akvarium123
2018-05-17 20:38
#2

Hos oss finns det knappast någon ventilation i klassrummen så för oss så är det lika varmt inne som ute ungefär haha! Vi har även väldigt torr och dålig luft men ifall man bara säger som man tycker så kan man allt få en tio min rast mitt i lektionen för att luften är för dålig. Väldigt jobbigt då man gärna vill ha lite kallare än 28 grader att jobba i. Som tur är så har man ju 10-20 minuters raster efter varje lektion för att hämta nästa lektions material o.s.v. Så man hinner ju med att ta luft där ute även fast att man önskat att man kunnat vara ute längre. Men nu ska det ju bli kallare så man får ju hoppas på att det blir kallare i klassrummen.

Man kan ju fråga läraren också ifall man kan sitta ute. Det brukar gå bra för oss i t.ex matten där man ska arbeta enskilt och inte i grupp. 

Vi har ju en bra stämning i min korridor så brukar faktiskt inte heller vara så himla högljutt (som tur är!!), vi respekterar nog varandra ganska så bra tycker jag. Visst ibland blir det lite gapigt men då så ber man dom bara prata lite tystare så blir det tystare.

Upp till toppen
Annons: