Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1020 ggr
Eelliiee
2018-05-18 21:39

Netflix konto

Jag är 13 år och jag skaffade mig ett eget netlixkonto med en gratismånad igår. Jag fyllde i alla mina kortuppgifter osv. Ogår så funkade netflix som det ska men idag när jag ska kolla så kommer det upp att mitt konto är fryst?! När jag går in på netflix.com/payment så står det att min månad är förbrukad och om jag ska aktivera igen så måste jag betala? Min mamma råkade aktivera det men det funkar inte att kolla ändå. Inga pengar drogs från mitt konto. När jag går in på payment igen så går det inte att logga in längre. Är jag för ung för att ha ett netflixkonto? Jag fattar inget???

Annons:
Calcifer
2018-05-18 21:55
#1

Det beror lite på. Om någon annan i ditt hushåll haft Netflixkonto så kan de anse att du inte får ha en gratismånad. Och om du vill fortsätta ditt konto kan de vilja att någon över 18 ska ge sina kontouppgifter då du är minderårig. Det är egentligen relativt bra, eftersom det hindrar att någon som är så pass ung skaffar ett konto de inte har råd med utan deras föräldrars tillåtelse.

Min ex-sambo skaffade Netflix när vi bodde ihop. och när vi hade gjort slut och jag skaffade ett eget konto fick jag kontakta dem själv och säga att jag personligen aldrig haft ett konto hos dem och därför borde jag vara berättigad till en månad gratis innan de godtog det. Men jag är över 18 också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

akvarium123
2018-05-18 22:42
#2

Troligtvis så är du nog för ung som #1 säger. Du får vad jag vet inte ingå i något slags avtal innan du är 18. (Rätta mig gärna ifall jag har fel). Du kan ju kontakta Netflix men du kommer då troligtvis inte bli accepterad där, då du just är för ung alternativt att personen på kundservice vill att din vårdnadshavare ska acceptera detta. Lite olika villkor.

500
2018-05-19 07:51
#3

Läser man Netflix användarvillkor står det tydligt: "4.1. Du måste vara 18 år och myndig i din provins, ditt område eller ditt land, för att abonnera på Netflix-tjänsten. Minderåriga får bara använda tjänsten under en vuxens tillsyn."

Eelliiee
2018-05-19 09:10
#4

Jaha okej tack då fattar jag :)

Upp till toppen
Annons: