Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2920 ggr
Eelliiee
5/19/18, 5:58 PM

Örhängen från ur och penn

Någon som vet om ur &penns örhängen från montini är nickelfria? Jag köpte 2 par nyss som jag ska ha sen då jag tog nål i öronen för några veckor sedan. Är de bra?

Annons:
Novachan
5/19/18, 6:58 PM
#1

Tror knappast att de är nickelfria. Sådant står på örhängen om de är det, liksom om de är av äkta silver osv. Skulle inte använda örhängen med nickel i nytagna öron. Skulle förmodligen inte ha det förens tidigast typ 1 år från att hålen har läkt. Bäst är att undvika nickel helt men ibland är det svårt att låta bli när man hittar snygga designer som inte går att hitta liknande  som nickelfria. Men nu är det lättare att hitta snygga nickelfria designer och allt fler är åt det billigare hållet (t.ex. hos glitter, men finns billiga alternativ hos företag som också säljer dyra smycken)

silverfiisk
5/19/18, 9:39 PM
#2

Jag tror inte att dom är nickelfria. I nytagna hål skulle jag rekommendera äkta guld eller silver, alternativt kirurgiskt stål. På glitter finns det många fina silverörhängen som inte är så dyra. Sen hör väl inte detta till tråden egentligen, men jag hoppas att du gick till en riktig piercare och inte tog hål med pistol.. det är inte bra alls. Hoppas att du hittar några örhängen som passar :)

Eelliiee
5/19/18, 10:21 PM
#3

Ok, men gör det något om jag har de bara några timmar då och då på typ fest och sådant? Och att jag då har bra örhängen annars?

Novachan
5/19/18, 10:41 PM
#4

#3 Det kan man göra men gör det inte innan hålen har läkt ordentligt

Eelliiee
5/20/18, 11:42 AM
#5

Hur länge måste jag vänta innan jag får använda de örhängena? Ska ta ut läkörhöngena om ca 2 veckor. Ska jag ha örhängen med äkta silver då? Hur länge isåfall?

Novachan
5/20/18, 1:48 PM
#6

Du kan använda äkta silver efter det är okej att ta ut läkarörhängena. Du kan ha dem tills du med 100% säkerhet vet att öronen har läkt helt och att det inte har uppstått andra problem.

Personligen skulle jag fortsatt att använda läkarörhängena längre än vad de rekommenderar (ex. några veckor extra)

Annons:
beem
5/20/18, 2:43 PM
#7

Ett tips är att kolla  Hemsidan där finns en del info.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: