Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 559 ggr
Oro
5/22/18, 7:58 PM

Ingen lust för skolan

Hej! Jag har tappat lusten för skolan, jag är inte alls intresserad av skolan. Har ingen favorit ämne eller så heller. Jag har hyfsat bra betyg så det är inga problem med det, förutom att jag har ingen ork med att plugga. Då tvingar jag mig oftast men ibland går det bara inte, jag är så ointresserad så jag inte kan fokusera mig som ledder till att jag inte kommer ihåg vad jag har läst. Jag skolkar inte, jag går till skolan ändå även om jag inte vill eftersom jag får ångest annars (vet inte varför) och vill inte missa något heller. Har haft det så hela terminen. Jag tror inte att grejen i att jag är lat eller så men jag har ingen intresse överhuvudtaget när det gäller skolan. Jag tvingar mig att plugga för att inte misslyckas på prov och få grovångest efter det, men samtidigt så mår jag dåligt av att tvinga mig. Jag trivs i skolan, jag är inte mobbad, har bra lärare åsså men jag är fortfarande så jäkla ointresserad asså, det går inte att beskriva. Det känns bara så jobbigt. Åsså vill jag inte vara med på skolavslutningen, det känns bara så ugh.. Kan man prata med lärare om det? Eller måste man vara där? Vet inte vad jag vill egentligen med detta inlägg…

Annons:
[134643]
5/22/18, 8:46 PM
#1

Har du något mål? Vet du varför du pluggar? Angående skolavslutningen så kan du väl prata med din lärare, men vill du inte gå så är det ju bara att sjukanmäla sig. Men jag förstår inte riktigt varför. Har du vänner i skolan?

Oro
5/22/18, 9:56 PM
#2

Nja, jag har nog inget mål, jag har inte bestämt mig vad jag ska bli i framtiden. Jag pluggar nog endast för att få betyg antar jag. Jag förstår inte själv faktiskt, det är bara så ointressant så jag inte har någon ork. Ja, jag har vänner.

akvarium123
5/22/18, 10:06 PM
#3

Min gamla lärare sa till oss såhär

"Efter denna tid efter medelstadiet (4-6) så kommer ni nog nästintill alla att känna att man inte har skolorken kvar. Och att detta var något helt normalt. Så när ni känner så; kom till mig så ska jag hjälpa er över detta." Och det är det hon säger här som gör min drivkraft. Jag har varit hos min förra lärare MASSVIS med gånger och alltså jag litar på att hon håller det tyst till 120% och hon hjälper mig verkligen och gör det så enkelt som möjligt att förstå Tal i matten exempelvis Eller komma "över steget" för att skolorken inte finns kvar, att hitta den! Ifall du har någon vuxen eller bra lärare så prata med den. Hon Eller han hjälpa dig över detta! Våran gamla lärare ger som sagt var oss läxhjälp ibland (ganska ofta) bara för att hon vill hjälpa oss. Och då är det bara dom hon haft innan som hon hjälper. Dom hon har då har hon inte då. Alltså efter arbetstid. Men man får gärna komma till henne när hon jobbar men då kan man liksom inte få 2 timmars hjälp utan 10 min med ett tal eller liknande eller bara prata om hur det är.

Och sedan finns ju alltid Elevhälsan. Dom kan säkert hjälpa dig!

Upp till toppen
Annons: