Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 934 ggr
akvarium123
5/23/18, 9:01 PM

Hur minskar ni på ångesten??

Jag tror väldigt många undrar hur man gör med ångest. Jag själv kan säga att jag riskerar nog att när som helst bryta ihop. Idag tillexempel så började jag blöda näsblod (Jag har aldrig blödig näsblod tidigare) som ett tecken från kroppen på att nej nu måste du göra något åt dig själv XXXXX. För såhär kan du inte ha det längre. Men hur dämpar ni eran ångest och så när ni vet att eran tid till UM, elevhälsan, dylikt är om VÄLDIGT lång tid?? Jag fattar ju att man mår dåligt men något måste ju få än att muntras upp lite. Eller??

Annons:
akvarium123
5/23/18, 9:01 PM
#1

Så ge gärna tips på hur ni dämpar eran ångest!

akvarium123
5/23/18, 9:05 PM
#2

Jag kan säga att jag minskar den kanske inte men jag känner mig lite mer fri när jag cyklar. Men inte långsamt då utan väldigt fort. Och sen när jag kan få vara helt själv. Kanske ta och äta lunchen (istället för på skolan) på stan eller hemma istället för att sitta där med dom andra. Nu är ju jag inte med så många i skolan men vissa är jag med men dom förstår ju det att jag går hem/till stan och förstår att nu mår han dåligt då får vi hjälpa honom lite extra idag. Och sådant uppskattar jag verkligen när dom kommer fram och bara, Du hur mår du egentligen vill du prata eller Vill du gå ut en stund och gå en promenad och bara prata om hur du känner och så.

Vikan
5/23/18, 9:48 PM
#3

Försöker hitta balans. Människor ger mig ångest och jag är i princip ständigt omringad av dem. Så, jag försöker väl göra saker jag tycker om, som får mig lugn, som att vara i stallet, springa eller gå på långpromenader själv eller gå ut med min kompis - som är den enda jag verkligen känner att jag kan berätta allt för

PuffeSnutt
5/24/18, 2:10 PM
#4

Om jag är hemma så sätter jag på ett avsnitt av Friends eller tar en dusch. Om jag inte är hemma försöker jag andas djupt och försöka att inte gråta tills jag är hemma.

Äta, Sova, Netflix<3

Fattaringenting
5/24/18, 7:33 PM
#5

Sätt på avslappningsmusik, eller en röst som säger vad Du ska göra duvet, och andas andas med stängt mun in och öppen mun ut då mår du nog bättre

Denarau
5/24/18, 11:01 PM
#6

Lägga undan telefonen, läsa en bok och försök att hitta sitt inre lugn.

Annons:
Upp till toppen
Annons: