Annons:
Etikettövrigt
Läst 2187 ggr
MagicMuggle
5/24/18, 12:54 PM

Gruppintervju Ica Maxi

Hej! Ska på intervju på Ica maxi om en och en halv timme och behöver alla tips jag kan få! Nån som jobbat där eller varit på sin intervju som har några bra? Det kommer att vara en gruppintervju och jag är väldigt blyg så bara det är ett stort problem för mig men jag vill så gärna jobba där. Jag kommer inte ta jätte mycket plats men vill iallafall få till bra svar på deras frågor, jag har dock ingen aning om vad dom kommer fråga om.. Har hört att dom kommer fråga typ ”vad är skillnaden på ett kundmöten och ett kundbemötande” och jag har försökt klura på den ett tag, men kundmöte är väll det man gör ute i butiken, att möta kunder lixom och kundbemötande är ju HUR man möter kunden. Om man är trevlig eller så, eller är jag helt ute och cyklar? Hjälp mig haha är så nervös

Annons:
nightingale
5/24/18, 2:18 PM
#1

Hej!

Nervositet är bra! Det är koppens sätt o ladda! :)

Jag tolkar kundmöte som till exempel om en kund kommer och behöver hjälp med att hitta bästa grillkorven eller något.. att man tillsammans löser ett problem. Mer en situation liksom?

Sen bemötandet i sig är för mig på vilket sätt detta utförs, typ om man är trevlig, kunnig, o ställer relevanta frågor etc. Mer hur man själv Är.

Hoppas det går bra på intervjun! Man får försöka vara sig själv, med lite glimten i ögat kanske och framhäva det man är bra på, o skippa det man är mindre bra på.

Jag är t.ex. rätt kass på att passa tider, så det är inget jag någonsin skulle nämna något om :)

Lycka till!
Charlotte

MagicMuggle
5/24/18, 5:24 PM
#2

#1 Intervjun gick allt annat än bra.. hann säga kanske 10 ord på hela intervjun. Dom andra i gruppen pratade så mycket så jag hann inte med. Enligt dom på Ica Maxi var kundmöte allt som kunder möter, alltså typ hela butiken och varorna, om det ser snyggt och fräscht ut tex. Hade ingen aning om det. Trodde som du sa att det var lixom att man möter kunderna och hjälper dom.. jaja bara att söka fler jobb

nightingale
5/24/18, 11:46 PM
#3

#2 jäkligt trist! Rekryterarrna borde låta alla komma till tals! Det är ju som man säger ”tomma tunnor skramlar mest”, jag är själv ingen som tar plats i gruppsammanhang men har mycket o ge ändå! Det är så individuellt. Det kan ta tid att hitta rätt jobb men det är är bara att resa sig o kriga vidare! Mitt förra jobb var hemskt, och jag började söka nytt jobb nästan direkt när jag börjat där! Det tog ett par intervjuer sen lyckades jag hitta en ny arbetsgivare som dessutom är en dröm jämförelsevis. Man får se varje intervju som en övning, ju äldre man blir desto mer inser man att detta är sån jag är och detta har jag att erbjuda. Passar inte det arbetsgivaren, så passar inte arbetsgivaren mig. Heja dig! Det kommer gå bra tillslut!

Upp till toppen
Annons: