Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 780 ggr
Travis D
5/28/18, 3:49 PM

Fritidsintressen

Undrar vad ni i tonåren ( 13-16 års åldern tänker jag mest på då) har för olika aktiviteter eller vad ni gör för att aktivera er? Vilka sporter går ni på o.s.v? Tränar ni på gym eller är ute och springer?

Själv så rider jag ca 3 ggr i veckan (1 ggr på ridskola) (jag sköter och går också promenader med hästarna o.s.v) och så är jag i stallet åtminstone 5 ggr i veckan. (skoldagar 16-22 och helger ca 11/12.00-17.00) Sen så har vi ju skolgympa (räknar dock inte det som en aktivitet då alla har det och så kan jag knappt medverka p.g.a min rygg…) På somrarna så tränar jag agility med min fasters hund (varje dag typ ca 30 min beroende på hur varmt o.s.v) och så cyklar jag 10 min fram och tillbaka till skolan men knappast ett intresse xD

Vad har ni för intressen och aktiviteter?

Annons:
Fattaringenting
5/28/18, 4:21 PM
#1

Jag brukar ligga hemma i soffan eller hoppa studsmatta varje dag, jättekul…

akvarium123
5/28/18, 4:59 PM
#2

Jag gymmar ganska mycket nu. Och ja jag har börjat igen, tro det eller ej. Jag har knappt fattat det själv om jag ska vara riktigt ärlig haha😂 Så tråkigt jag tycker det är för jag blir inte så mycket smalare (och inte mycket starkare heller) som jag hade önskat. Men det kanske man inte blir efter första träningspasset på 20 min heller😂. Allting tar sin tid och detta är inget undantag. Men ska iallafall, är planen, träna 3 gånger (måndag, onsdag, fredag) i veckan varav detta ska ta typ 1 timme var.

Sedan så rider ju jag också vilket jag efter 7 år fortfarande är det roligaste jag vet! Rider en gång i veckan(torsdag) i en timme och sen är jag i stallet innan och efter det i typ 1 timme. Så är där i typ minst 3 timmar. 

På helgerna jobbar jag från ca 09 till 11. Sedan har jag rast typ och sedan jobbar jag mellan 14-18 innan jag slutligen njuter av helgen! Så är det i princip varje lördag och söndag. På "röda dagar" (heter det typ inte så??) så jobbar jag oftast mellan 09-11.30 och sedan njuter jag med glädje av dagen!

Mer än så gör jag typ inte. Efter det är det väl mest att chilla framför soffan eller spela på datorn o.s.v.

Vikan
5/28/18, 5:20 PM
#3

Rider och är i ett stall 6-7 dagar i veckan, det är en bladning av ridning, promenader och massa annat. 

Annars går jag på långrundor med mina hundar och min kompis, badar en del med hundarna nu och läser samt försöker skriva eget. Joggar när jag hinner med det också

issuess.
5/28/18, 6:33 PM
#4

Jag går hem från skolan varje dag, promenerar ofta en sväng till på kvällen. Har gymkort men mår psykiskt dåligt så har inte orkat med det på senaste tiden, annars älskar jag att styrketräna och springa på löpbandet.

akvarium123
5/28/18, 6:51 PM
#5

#3 Åh jag vill också skriva eget. Jag skriver en jättebra text i svenskan just nu och skulle lätt viljat skriva en text hemma också. Vore så kul. Tack för den iden!

#4 Hoppas det blir bättre snart för dig!

tiger tok
5/28/18, 7:03 PM
#6

#5 om du skriver av eget intresse och inte vill ge ut en bok, så rekommenderar jag Wattpad. Där finns också massa berättelser att läsa! Som svar på den ursprungliga frågan: Jag rider/kör/ allt annat hästrelaterat så gott som varje dag. Tränar rallylydnad/lydnad med min hund åtminstone varannan dag, ska börja cykla med hunden som drar framför också.

Annons:
akvarium123
5/28/18, 7:33 PM
#7

#6 Ok tack så mycket!

issuess.
5/28/18, 9:52 PM
#8

#5 Tack <3

Loka03
5/28/18, 10:05 PM
#9

Jag spelar mycket gitarr och synt. Har också gjort lite egna låtar/melodier. Sedan så brukar jag vara en hobbyastronom t, ex stjärn/månskåda med kikare. Men jag är en riktig bokslukare också som t,ex Sci-Fi och fantasy! Jag brukar skriva dikter och noveller! :)

Are humans real?👽👽👽

PuffeSnutt
5/29/18, 7:35 AM
#10

Jag spelar fiol och teater, sen tar jag promenader och cyklar ibland. När jag inte ligger i sängen och tittar på serier såklart 😉

Äta, Sova, Netflix<3

tixEntry
5/30/18, 8:37 PM
#11

#6 Har du Wattpad? Vad heter du där? :o

Jag har sånglektion och sjunger i kör en gång i veckan och dansar en gång i veckan.  Träning tänker jag hela tiden att jag ska göra men det blir aldrig något av det. Går även till lite olika ungdomsgårdar med min kompis. Intressen utanför det "organiserade" är väl lyssna på musik, sjunga, skriva, läsa, kolla på youtube och tumblr/pinterest/ifokus/wattpad/deviantart. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: