Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 948 ggr
Fattaringenting
5/28/18, 4:26 PM

Sims 4

Hej! Alla ni som vet eller brukar spela Sims 4 kanske kan hjälpa mig, såhär är det jag undrar hur man kan t.e.x jogga runt hela staden i Sims utan att det bara är i området eftersom det bara går att vara i sitt egna kvarter, jag undrar hur man kan jogga i hela staden i Sims 4 behöver man köpa något expansionspaket för det och vilket isåfall och också hur man kan följa med simmen att handla och gå in i affärer osv

Annons:
Mitchika
5/28/18, 4:46 PM
#1

Du kan inte jogga runt i hela staden i The Sims 4 som man kunde göra i The Sims 3. Du kan bara jogga runt det kvarter som du har laddat in och besöker för stunden. Vill du att din sim ska besöka ett annat kvarter eller en annan värld får du gå ut till världskartan och ladda in den. 🙂

Det finns inte direkt några affärer att gå in och handla i. Nästan alla kläder (med undantag från festivalkläder och dylikt i till exempel Stadsliv), smink, smycken och skor är upplåsta i varje familj, det är bara att gå till en spegel eller byrå. Mat finns det i oändlighet i simmens kylskåp. Fröer, böcker och andra föremål beställs via datorn (böcker kan även beställas via bokhyllan om jag inte missminner mig). 

Däremot finns det platser att gå till för att köpa saker i olika expansioner. 😃

Med Dags att Jobba-expansionen kan man ha en egen butik och eventuellt besöka en också? Jag har aldrig testat den delen av expansionen, men det är vad jag har hört. 🙂

I Stadsliv-expansionen kommer det med en loppmarknad, som dyker upp inne i storstaden vissa dagar. Där kan simmar köpa saker från andra simmar, både möbler och andra samlingsföremål. Ofta till billiga priser också! Även andra festivaler än loppmarknaden erbjuder små kiosker att köpa föremål ifrån. 😃

I gamepacket Djungeläventyr finns det även en djungelmarknad där man kan köpa saker för att överleva äventyr i djungeln och ibland andra föremål också. 🙂

Det är allt jag kan komma på för stunden när det gäller just affärer i spelet. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: