Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 633 ggr
horse135
2018-05-30 12:46

Får det vara såhär??

Ursäkta men får det vara så här eller vad tänker ni om detta??

Bad. Vi badade idag och alltså läraren tvinga är väl lite för mycket att ta i med men han krävde att vi skulle simma i typ 16-17 grader varmt vatten (Jag fråga badplatsen hur varmt det var) och alltså då skulle man simma 5 vändor varav 1 på rygg minst. Vet inte hur långt det var men långt var det! Får han ens göra så när det verkligen var iskallt!!

Annons:
[dynamitella]
2018-05-30 13:09
#1

Ja, han får göra så, men du är också en person.
Och du har rätt till att bestämma över din egen kropp. Om du känner dig kränkt igen så delta inte. Ring en förälder etc.

horse135
2018-05-30 13:19
#2

#1 Ok. Vad synd för det var verkligen ISKALLT. Och det tyckte i princip alla. 

Jag känner mig väl inte precis kränkt men jag känner att man har ju inte så mycket att göra då man annars får F (man måste simma har jag för mig för att få godkänt). Så det var bara att gå och simma.

[dynamitella]
2018-05-30 13:27
#3

Iskallt vatten är en bra övning så att man inte blir chockad och drunknar om man ramlar i kallt vatten oväntat. 

Själv blev jag tvingad att springa 5-kilometern i skolan med så mycket blodförlust från mens att jag svimmade. 

Det är jobbigt med auktoriteter ibland som inte förstår sig på personliga gränser.

Sindri
2018-05-30 13:41
#4

Mina ungdomar har haft frivilligt bad i isvak under gymnasiet. Alla var med, och det är verkligen ovärderligt om olyckan skulle vara framme.

Nu kan man tycka att det var lite långt att simma under så kalla förhållanden, men du överlevde ju 🙂 Och som sagt, du kan ju råka ut för värre saker om det hände ren olycka, så försök se det som en bra träning.

De flesta skolor gör nog sådant i badhus, men finns det inte så finns det inte.

horse135
2018-05-30 13:41
#5

#3 Ja det är väl det men tyckte inte det var lämpligt. Men jag är väl en sådan person som klagar ganska mycket också.

Ojdå! Ja dom är ju ibland lite för hårda. Vore ju lite skönt med en sådan lärare jag hade förut som hade hjärtat och själen på det stället jag gillar. Var aldrig några problem med henne men nu har det börjat… Saknar henne så HIMLA mycket. Skulle gjort allt för att träffa henne igen. Hon är tyvärr bara låg och mellanstadiet lärare men hon skulle få ha mig till vilket pris som helst. Saknar henne så mycket!!

horse135
2018-05-30 13:43
#6

#4 Isvak?? Ojdå det lät ju ISKALLT bokstavligen😂. 

Ja det var på gränsen ska jag säga haha. Hade smärta i hela mig kändes det som. Huvudvärk och frös till is nästan. Ska försöka se det så.

Ja vi har ju det men det byggs ju om så det var ju så dom behövde göra…

Annons:
Travis D
2018-05-30 20:52
#7

Tycker också att det är iskallt!

Jag var tvungen att simma förra gången vi hade simning för annars kunde jag inte få betyg i simning . Jag fick blå läppar när jag stod i bikinin innan vi ens nuddat vattnet (såfort jag tog bort handduken.

Önskar att det kunde vara typ 25 grader eller något varmt xD

horse135
2018-05-30 21:13
#8

#7 Ja det är ju det.

Samma här. Man måste ju klara ett X antal meter på rygg och mage. Men dom kunde inte gjort det en mer solig dag??😂 Jag vill inte bli en isbit i vattnet precis😉. 

Men detta är en tanke bara jag vet inte om detta går men går det inte bara att be om en annan dag att visa upp sina "simtalanger" (det var väl att ta i haha) Det borde ju vara möjligt att bara nej jag gör det en annan dag då det är varmare.

Haha Jag vill också ha 25 grader i vattnet!

Upp till toppen
Annons: