Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1101 ggr
Unicorngirl4
2018-06-01 19:15

Skolavslutningsklänning! :D

Hejsan alla! Det är så att jag nu beställt min skolavslutningsklänning till den 14e juni. Jag beställde den från Nelly. De hade tyvärr inte storlek XS kvar så tog S. Jag är 153cm lång och väger 49kg. Tror ni att den blir för stor haha? Ngn med lite tips eller erfarenhet?

  • Redigerat 2022-09-14 23:14 av vendelay
Annons:
Honestyisdead
2018-06-01 19:51
#1

Det står mått för de olika storlekarna på hemsidan. Så mät dig och kolla där. Borde du redan gjort innan beställning.

När är avslutningen?

powerade
2018-06-01 19:52
#2

Beror ju lite på vilken storlek du har i vanliga fall? Vissa klänningmodeller gör ju inget om klänningen är lite för stor heller. Beror ju så mycket på. Jag hade storlek S och jag är 167 å väger 62kg xD

Unicorngirl4
2018-06-01 20:23
#3

#1 den 14 e juni

Gaara
2018-06-05 10:20
#4

Den kan nog passa. Blir väl lite längre än tänkt men funkar nog annars. Beror väl lite på hur dina former ser ut också. Mig skulle den definitivt vara för stor på skulle jag tro då jag är 157 cm, väger 39 kg och har väldigt liten byst. Inte ens xs brukar sitta bra på mig pga bysten. Däremot brukar xs kunna funka i midjan och höften. XD Folk ser ju så himla olika ut. Man kan vara exakt lika lång och väga exakt samma som någon annan men ha helt olika former, så det är väldigt svårt att säga vad som funkar på någon annan.

[EM_L]
2018-06-08 19:18
#5

#4 Hur gammal är du?

Låter lite som om du väger för lite.

Gaara
2018-06-11 19:14
#6

#5 Det är absolut ingen fara med mig. Har varit tanig sedan födseln (född förtidigt med akut kejsarsnitt) men alltid hållit en stadig kurva (vilket även skolsystrarna var nöjda med), utom när jag hade så sjukt mycket stress på jobbet (fysiskt tungt jobb där vi även går hela dagarna) så jag gick ner till 37 kg… Då var det mycket i kroppen som sa ifrån men nu är allt i balans igen. :)Egentligen mår jag bäst av att ligga på 40-41 kg men har inte tagit mig dit än efter stressen. Jag är inte bara tunn utan har ett litet skelett också. Men ser faktiskt helt proportionerlig ut (utom när jag vägde som minst då…). Min ålder är egentligen oviktig men jag fyllde 32 i maj om du undrar. :) Äter vad jag vill och hur mycket jag vill, har bra förbränning helt enkelt. Min mamma var likadan tills hon blev äldre. Hon är dock rätt smal fortfarande men inte lika. Plus att hon både är lite längre och har grövre skelett så hon vägde så klart lite mer, men var lika tunn så att säga.

Annons:
Upp till toppen
Annons: