Annons:
Etikettövrigt
Läst 1044 ggr
unicarl
2018-06-03 15:34

Föräldrar fattar inte att jag är gay?

Ska försöka hålla detta väldigt kort. Jag är gay och har "kommit ut" till mina föräldrar, de vet om det. Men ändå fortsätter de att att fråga om det finns någon kille i mitt liv eller typ snackar om mina framtida barn med min man. När jag då säger att jag ex inte vill ha biologiska barn eller inte vill ha kille blir de helt chokade och verkar helt förträngt att jag är GAY. När jag "kom ut" för de sa de att de alltid skulle älska mig oavsett vem jag ville spendera mitt liv med men nu fattar jag inte.

Blir så jäkla lack. Vad är det som de inte fattar. Ibland säger de dessutom saker som kan tolkas som lite homofobiskt, får så mixade signaler och jag pallar inte. Ju mer de snackar om killar med mig osv ju mer osäker blir jag för det känns som om de inte accepterar mig. Hatar det verkligen och vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som om de fuckat upp det så många gånger att jag inte ens vågar säga det igen.

  • Redigerat 2022-09-14 23:14 av vendelay
Annons:
Aleya
2018-06-03 16:03
#1

Kan det ha blivit något missförstånd? Menar har du verkligen sagt allt i klartext: Jag är gay och det innebär XX och XX? Menar att du kanske inte har varit nog tydlig och därför så har dom kanske inte förstått allt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

monstermash
2018-06-03 16:31
#2

Dina föräldrar kanske tror att du genomgick en fas och har "släppt det"? Med andra ord, kanske dags att ta upp ämnet igen och förklara för dem att du är gay en gång till, och vad det innebär.

unicarl
2018-06-03 16:50
#3

#1 #2 Trodde jag varit tillräckligt tydlig eftersom konversationen innefattade "Skulle du kunna gifta dig med en tjej?" och mitt svar klart var "JA, det är ju det jag vill". Kanske är dags att ta upp det igen men har blivit så "blyg" eftersom de sagt dessa saker som i mitt huvud inte varit särskilt positivt.

Herveaux
2018-06-03 17:03
#4

Om du känner dig bekväm med det så förklara för dina föräldrar hur det känns när dom pratar om dig och dina framtida relationer som om du vore attraherad av killar. 
Likaså när det kommer till homofobiska kommentarer eller skämt. En del människor vet helt enkelt inte att dom uttrycker sig åt skogen och att det dom säger kan såra ordentligt. 

Stå på dig!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
2018-06-03 17:04
#5

#3 nu vet jag inte hur hela pratet lät. Men jag skulle börja från början och förklara allt hur du känner att dom verkar missuppfattat och att du är gay osv. Och har dom frågor så får som fråga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
2018-06-03 17:07
#6

Hur länge är det som du berättade det? Ibland kan det ta lite tid att smälta.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
unicarl
2018-06-03 18:33
#7

#6 Det var ca 8 månader sedan

Redowleye
2018-06-03 21:57
#8

#7 berätta igen =)

MonicaLagerquist
2018-06-03 22:35
#9

Är man som föräldrar helt ovetande kan det komma som en chock och en sorg. När min Ida kom och talade om att hon skulle bli en Emil så kändes det helt rätt en men samtidigt så var det en sorg att jag aldrig skulle få bli mormor.Låt dina föräldrar få ta tid på sig att sälta allt. På sikt så tror jag att dina föräldrar kommer att förstå och acceptera ditt val.Gör det inte det så är det deras förlust och inte din.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: