Annons:
Etikettövrigt
Läst 1146 ggr
[troasm]
6/6/18, 1:37 PM

Värdelös på mitt jobb :(

Är så himla värdelös på mitt sommarjobb att jag håller på att få sparken. Jag jobbar som plockare på växthus, ett simpelt jobb som typ vem som helst klarar av. Kompisarna "retar" mig för att jag har ett så sunkigt jobb (på skoj bara, inget jag tar åt mej av), och själva jobbar dom som bl.a. servitör och lägerledare. Men idag sa min arbetsgivare åt mig att jag helt enkelt är för långsam, hon sa det jättesnällt, men fy fan vad man känner sig värdelös. Mina kompisar klarar av mycket mer avancerade och "finare" jobb och jag kan inte ens jobba på ett växthus utan att få sparken. Har jobbat där 3 dagar och jag har ju nog själv märkt att jag är långsammare än andra, men jag gör mitt bästa och sölar inte, fösöker vara så noggrann jag kan men jag är inte tillräckligt snabb. Det är jag och 2 sommararbetare i min ålder till, och sedan vuxna människor, bl.a. invandrare som jag antar har jobbat där en tid före jag började där, de verkar vara duktiga, erfarna och snabba. Jobbade med en av sommararbetarna igår och då var vi båda exakt lika snabba, men hon har iochförsig inte jobbat där lika länge som jag ännu. Jag får en till chans ännu, en dag till, men jag vet att jag inte kommer bli snabbare över en natt så kommer säkert förlora mitt sommarjobb och känner mig så himla värdelös :(  Vet inte ens om jag kommer fö betalt för de 3 dagarna ja jobbat där eller om det var en "provperiod" eller hur det fungerar, för min arbetsgivare har inte bett om mina bankuppgifter eller nåt. Tycker det är så himla pinsamt och vet inte vad jag ska säga åt mina föräldrar, aldrig hört om nån som varit så dålig att man inte ens klarar av att jobba på växthus. Pappa har själv i ungdomen jobbat jättemycket med att plocka (farfar hade växthus) och jag vågar inte säga åt han och vet inte vad jag ska säga. Om jag säger att jag var för långsam kommer han tro att jag latade mig och inte skötte mitt arbete, vilket inte e san